2009-12-08, 20:09
Medlem
AndAgains avatar
Tjenare.

Håller på att göra ett litet test, ska räkna hur många gånger man fyller i en sak tills man fått rätt svar. Jag använder mig av en do whileloop. Vid intresse kan min nuvarande kod presenteras.

tack på förhand
Citera
2009-12-08, 20:11
Medlem
micaeles avatar
Skapa en variabel innan slingan startas och sätt den till noll. I slingan ökar du den med ett för varje varv och saken är biff.
Citera
2009-12-08, 20:12
Medlem
Protons avatar
Frågor av denna karaktär brukar normalt läsas som "kan nån göra min läxa åt mej" om vi inte får se nån kod. Hur ser din kod ut just nu då? Det hela är skitenkelt att lösa annars, precis som nån sa. Bara att sätta en variabel till 0 utanför slingan och sedan stega upp den med ett varje varv man misslyckas.
Citera
2009-12-08, 20:23
Medlem
AndAgains avatar
Självklart var det en läxa, har dock suttit här ett bra tag så kände att det fanns goda anledningar till att fråga.

Hade gjort precis som ni svarade Givetvis hade jag skrivit fel. Sitter på en ny dator och med trötta ögon har jag lyckats blanda ihop i och 1 (varför märker man alltid sånthär efter man frågat) .. Tur man är anonym på FB annars hade jag skämts för all framtid.

Tack kämpar ;o
Citera
2009-12-08, 22:26
Medlem
Protons avatar
Kanske var lika bra att du inte postade nån kod då heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem