2009-12-08, 18:41
Medlem
Morfars vredes avatar
Har länge letat efter ett klaffel i denna film. Jag har själv DVD'n och har sett den med kommentatorspår med regissören "Lukas Moodysson".

Där säger han att ett klaffel finns att hitta någon stans kring 43 minuter in i filmen. Det är scenen då Elins syster står och röker och äter chips. Han säger att han inte vill berätta vad det är och att man får hitta det själv.

Tydligen så var det inte ett sådant stort fel, eftersom att jag har kollat på den scenen om och om igen utan att hitta något. Jag brukar ändå vara rätt duktig på att märka sådana saker.

Jag har sökt överallt på internet. IMDb, google och allt annat som kan tänkas, men har icket hittat det! Jag börjar störa mig på detta och måste komma på vad det är för något.

Är det någon här som har lagt märke till felet, eller är det någon som orkar kolla själv och kanske försöka hitta det åt mig?
Citera
2009-12-08, 18:43
Medlem
Solarprestiges avatar
finns scenen på youtube eller liknande? har den inte själv...
Citera
2009-12-08, 18:46
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarprestige
finns scenen på youtube eller liknande? har den inte själv...
http://www.youtube.com/watch?v=x3Tnk9ZOHf4

Precis i början då hon står och äter chips och röker. Sedan kommer Elin hem och pratar med henne. Under den scenen ska det vara.
Citera
2009-12-08, 18:52
Medlem
babianpungens avatar
vad är klaffel?
Citera
2009-12-08, 18:56
Medlem
Deemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
vad är klaffel?

ett fel i klippningen antagligen. Kan vara att hon har handen uppe sen har de klippt mellan tagningarna och då har hon handen i fittan...typ
Citera
2009-12-08, 18:56
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
vad är klaffel?
Till exempel att en karaktärs frisyr ändras när den inte ska det. Att saker flyttar sig när de inte ska det och så vidare.

Att man har lagt av att spela in, för att sedan börja om nästa dag. Och då inte fått till allt som det var innan. Typ. Googla!
Citera
2009-12-08, 19:14
Medlem
chainhearts avatar
Försökte hitta det, men blev less på att se och höra den där fula tjockisen knapra på chips om och om igen så jag var tvungen att ge upp.
Citera
2009-12-08, 19:16
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainheart
Försökte hitta det, men blev less på att se och höra den där fula tjockisen knapra på chips om och om igen så jag var tvungen att ge upp.
Mm, samma här.

Jag har tänkt på en grej. När Elin kommer hem, tjockisen släcker ciggen och börjar låtsas äta chips. Så när man får se henne igen så håller hon chipspåsen i den andra handen och äter med den andra handen. Kan det var så simpelt som det?

Säkert bara jag som förstorat upp det.
Citera
2009-12-08, 19:21
Medlem
Nu minns jag inte exakt den scenen. Däremot finns ju en uppenbar miss då rullstolsmobboffret lyckas ringa på dörrklockan, den höga trappavsatsen till trots.
Citera
2009-12-08, 19:23
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Nu minns jag inte exakt den scenen. Däremot finns ju en uppenbar miss då rullstolsmobboffret lyckas ringa på dörren, den höga trappavsatsen till trots.
Haha, ja det felet har jag också hittat.

Sen så är det ganska kul när hon säger "Jag skulle vilja GÅ hem nu."
Inte för att det var något klaffel eller så, men det fick mig till skratt i alla fall.
Citera
2009-12-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Haha, ja det felet har jag också hittat.

Sen så är det ganska kul när hon säger "Jag skulle vilja GÅ hem nu."
Inte för att det var något klaffel eller så, men det fick mig till skratt i alla fall.

Obetalbart. Fan vilken hemsk människa man är egentligen.
Citera
2009-12-08, 19:29
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Obetalbart. Fan vilken hemsk människa man är egentligen.
Jo, jag har hört det några gånger men. Man ska kunna skämta om allt tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in