2009-12-08, 17:45
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik

Ibland så ställer folk för självklara(extremt lätt att ta reda på själv) frågor så jag håller med lite men att fråga om hjälp med en uppgift lite då och då ser jag inget fel med.
Nej nej hjälp ser jag inte heller något problem med, men det är när folk förväntar sig att andra ska göra det åt dem som jag tycker det känns lite för "bekvämt" (Visserligen så brukar de aldrig få bra/seriösa svar)
Citera
2009-12-08, 17:46
Medlem
csts avatar
Vill man diskutera frågorna i en läxa ser jag inget problem med det, om man däremot bara ställer frågan kan man räkna med en papperskorgning, iaf från min sida.
Citera
2009-12-08, 17:53
Medlem
fizzles avatar
I och med användarens tydliga intelligensbrist och dumma frågeställningar kan man ju mena att han inte bidrar med någon kvallitet.
Citera
2009-12-08, 17:57
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
jo vi kan ju inte hjälpa folk allt förmycket med läxorna, kan ju sluta med att dom inte lär sej nånting alls i skolan som denna snubbe

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1070751

Hahaha mycket värd tråd, ack vad jag skrattade! Aja han fick ju iallafall svar på sin fråga (Y)
Senast redigerad av Bean11 2009-12-08 kl. 18:01.
Citera
2009-12-08, 18:02
Medlem
Kedoxs avatar
Om man bidrar med något är det väl ok, men är det en nybajsad 16-åring som förväntar sig få allt serverat på silverfat med 10 inlägg så kan han ju dra åt Heligtvete.
Citera
2009-12-08, 18:03
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Om man bidrar med något är det väl ok, men är det en nybajsad 16-åring som förväntar sig få allt serverat på silverfat med 10 inlägg så kan han ju dra åt Heligtvete.

Det var sådana jag syftade på
Citera
2009-12-08, 18:04
Medlem
rotten_88s avatar
Du menar alltså att användarna på flashback är för tillmötesgående och vänliga?
Citera
2009-12-08, 18:10
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Du menar alltså att användarna på flashback är för tillmötesgående och vänliga?

Jag önskar att det var så

Nej jag menar helt enkelt att det känns som att vissa fått för sig att FB är deras läxmaskin eller liknande. Hjälp är helt klart okej, men när man bara skriver en fråga av ren lathet för att man inte "orkar" göra det själv så önskar man bara att den slängs så snabbt som möjligt!
Citera
2009-12-08, 18:13
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Jag önskar att det var så

Nej jag menar helt enkelt att det känns som att vissa fått för sig att FB är deras läxmaskin eller liknande. Hjälp är helt klart okej, men när man bara skriver en fråga av ren lathet för att man inte "orkar" göra det själv så önskar man bara att den slängs så snabbt som möjligt!

Det kan jag hålla med om, men såsom jag har upplevt får dessa trådar precis den respons de förtjänar.
Citera
2009-12-08, 18:25
Medlem
Makaron2s avatar
jag vet inte, men jag kollar oftast upp saker själv. sen kan man ju fråga om råd och hur andra har gjort.

men skulle t.ex inte fråga här igenom om lagar och regler och enbart tro på folks ord. jag skulle kolla upp det.

men självklart om jag ligger klockan 4 på natten och vrålfunderar på något så skulle jag nog fråga andra. finns ingen växel i världen som är öppen då och 112 gillar inte när man ringer och frågar om hur mycket sprit man får ta med hem från utlandet.
Citera
2009-12-08, 18:29
Bannlyst
håller helt med om detta, kombinerar man då med att många TS lägger ett nytt inlägg för att bumpa sin fråga efter ganska så kort tid så anser jag att detta bör rendera i en varning.
Citera
2009-12-08, 18:30
Medlem
Ja!s avatar
Det kan väl ha lite att göra med att man hört utifrån att på Flashback kan man få reda på vad som helst, och antagligen har de tillgång till hemligstämplade dokument och ritningar till rymdskepp också.

"Undrar du vem den där folkkära artisten som är dömd för skattebrott är? Då kan du ge dig på att Flashback har svaren!" Som jag läste i nån tidning/sida med länktips nån gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in