Citat:
Ursprungligen postat av trof
Det finns väl inget mer homobefrämjande än när man slutar göra skilldnad på gossar och flickor?
Homosexualitet handlar ju inte om att man gillar båda könen, utan att man gillar personer av samma kön som en själv, precis som att heterosexuella gillar personer av motsatt kön som man själv. Varken heterosexuella eller homosexuella har därför intresse i att inte göra skillnad på könen.
Citat:
"Alla ska vara lika och göra samma" tolkar jag som att alla ska kunna ligga med alla på samma sett som alla andra. Dvs. jag ska ha samma rätt att ligga med en man som en kvinna har.
"Alla skall göra samma" kan man ju tolka på hur många olika sätt som helst, som en diktaturbefrämjande slogan eller vad som helst. Det är ju din egen föreställning(fantasi) som skapar den sexuella innebörden i uttrycket. Notera också att programmet är avsett för barn och att man placerat nivån i programmet därefter. Inte skulle du ta en bildbok och försöka göra några större tolkningar av den?
Citat:
Jag vill inte ens tänka på det.
Att säga att "Uni-sax" är en anspelning på "Uni-sex" är lite konstigt. Att de skulle använda uttrycket för att skapa en koppling, trots att den avsedda publiken är ung för att publiken skall kunna förstå den är osannolikt. Homosexuella har inget intresse i av att vara könsöverskridande, de tyr sig till bara till personer av samma kön, inte båda könen. Det gör det ännu mer osannolikt att det finns en sådant budskap.
Men om vi bortser ifrån allt det där och säger att "Uni-sax" är ett person som skall symbolisera homosexuella så är programmet i så fall anti-HBT-propaganda, eftersom personen "Uni-sax" tydligen är en skurk. Alltså, HBT-förespråkare är skurkar är i så fall budskapet. Det enda som kan tolkas som HBT egentligen i programmet är att en karaktär heter "tvestjärt", vilket är ett nedsättande ord för bisexuella.
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/som-en-oanvandbar-leksak-i-plast_3873435.svd