2009-12-08, 16:35
Medlem
lopios avatar
Tjena!

Saken är den att jag har en viktig intervju imorrn inför ett jobb jag väldigt gärna vill ha.
Problemet med detta är att jag just nu har ett jobb som dem med ganska stor säkerhet kommer fråga referenser ifrån, men jag tror inte min nuvarande arbetsgivare kommer tycka det är sådär jättekul att jag går på andra intervjuer utan hans vetskap.
Anledningen att jag slutar på mitt nuvarnade jobb är att min chef behandlat mig och hela mitt team som skit med uteblivna bonusar/delar avlöner och massvis av andra förmåner som vi alla blev lovade i början.

Ska jag berätta detta på intervjun?
Hur ska jag handla med min nuvarande chef?
Det ska tilläggas att jag inte varit anställd speciellt länge på mitt företag, varför det skulle kännas väldigt olustigt att berätta för chefen att jag ska på en intervju!

Lite tips och råd tack

EDIT: Fixade till texten lite efter klagomål!
Senast redigerad av lopio 2009-12-08 kl. 17:30.
Citera
2009-12-08, 22:37
Medlem
Realinvestings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopio
Tjena!

Saken är den att jag har en viktig intervju imorrn inför ett jobb jag väldigt gärna vill ha.
Problemet med detta är att jag just nu har ett jobb som dem med ganska stor säkerhet kommer fråga referenser ifrån, men jag tror inte min nuvarande arbetsgivare kommer tycka det är sådär jättekul att jag går på andra intervjuer utan hans vetskap.
Anledningen att jag slutar på mitt nuvarnade jobb är att min chef behandlat mig och hela mitt team som skit med uteblivna bonusar/delar avlöner och massvis av andra förmåner som vi alla blev lovade i början.

Ska jag berätta detta på intervjun?
Hur ska jag handla med min nuvarande chef?
Det ska tilläggas att jag inte varit anställd speciellt länge på mitt företag, varför det skulle kännas väldigt olustigt att berätta för chefen att jag ska på en intervju!

Lite tips och råd tack

EDIT: Fixade till texten lite efter klagomål!

Vad an du nu gor, so ta inte upp det dar po intervjun.

Jag har faktiskt gjort det en gong tidigare, tror du att ja fick jobbet?
Citera
2009-12-09, 00:22
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realinvesting
Vad an du nu gor, so ta inte upp det dar po intervjun.

Jag har faktiskt gjort det en gong tidigare, tror du att ja fick jobbet?
Det vill jag påstå var klantigt gjort .
På jobbintervjuer är man alltid utåtriktad, social och hjälpande. Även om man är en arrogant och dryg personlighet innerst inne.
Citera
2009-12-09, 00:24
Medlem
526s avatar
Om du någonsin tvekar . . .
Citera
2009-12-09, 00:28
Medlem
Hejsan

Jag har varit i samma situation som dig tidigare!

Hade jag varit du så hade jag sagt att min chef vet inte om att jag söker jobb och så vill jag ha det! Om jag inte skulle få detta jobbet kommer jag jobba kvar och att då jobba där med hans vetskap om att jag söker jobb...de lär inte bli så kul!

Hoppas du förstår hur jag menar!

BTW Jag fick jobbet så kör hårt!
Citera
2009-12-09, 00:29
Medlem
MissPotheads avatar
Baktala aldrig din nuvarande chef eller liknande på en arbetsintervju, du måste visa dig lojal annars vill ingen ha dig.
Citera
2009-12-09, 09:03
Medlem
miklons avatar
Kan bara instämma med föregående, du ska absolut inte prata om varför du vill sluta på ditt tidigare jobb. Dels för att det framstår som illojalt och dels för att den du söker jobb hos inte vill uppleva att du söker jobb för att komma bort från något, utan att du söker jobbet för att du vill ha det.

När det gäller din chef så behöver du inte tala om något, din nuvarande arbetsgivare har inget att göra med att du söker andra jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in