Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-08, 15:40
Medlem
Artiqs avatar
Jag missade att betala min faktura, den skulle betalas för 8 dagar sen. Det är första gången jag missar att betala en faktura. Vad ska jag göra nu, vänta på påminnelse eller betala nu?
Citera
2009-12-08, 15:41
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artiq
Jag missade att betala min faktura, den skulle betalas för 8 dagar sen. Det är första gången jag missar att betala en faktura. Vad ska jag göra nu, vänta på påminnelse eller betala nu?

Bæsta du kan gøra ær att ringa till kundtjænst till det føretag du får fakturorna från och sæg som det ær. Då kan dom ofta skjuta på førfallodatumet, om inte annat så kanske dom sæger att dom redan skickat ut en påminnelse och då ær det bara att vænta in den och betala.
Citera
2009-12-08, 15:42
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artiq

Betala nu, troligen har det inte gått iväg till inkasso ännu (oftast får man en påminnelse först) och även om det gått iväg till inkasso så kommer du isf enbart få betala avgiften till inkassobolaget (oftast 160:-). Så betala asap, kan aldrig bli sämre för dig i slutändan iaf
Citera
2009-12-08, 15:43
Medlem
the_c00l_guys avatar
Betala nu direkt!
Står alltid på påminnelsen du får sen att "Om du redan har betalat så bortse från den här".
Citera
2009-12-08, 15:46
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Betala nu direkt!
Står alltid på påminnelsen du får sen att "Om du redan har betalat så bortse från den här".

Eller så får han påminnelsen imorgon och då måste han betala påminnelseavgift oavsett. Har sjælv råkat ut før detta. Bæsta ær alltid att prata med de personer som ligger bakom fakturan før att få størsta klarhet i ærendet.
Citera
2009-12-08, 15:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Betala bara summan du skulle betalat så är det inga problem. Även om du får en påminnelse så spelar det nog ingen roll.
Citera
2009-12-08, 15:48
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Eller så får han påminnelsen imorgon och då måste han betala påminnelseavgift oavsett. Har sjælv råkat ut før detta. Bæsta ær alltid att prata med de personer som ligger bakom fakturan før att få størsta klarhet i ærendet.
Inte så troligt att han får påminnelse 9 dagar senare. Betala, och vill de ha 160 extra är det väl bara betala det senare.
Citera
2009-12-08, 15:51
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Inte så troligt att han får påminnelse 9 dagar senare. Betala, och vill de ha 160 extra är det väl bara betala det senare.

Ja visst, det ær bara att betala om man inte vill ringa. Mesta han kan få innan påminnelsen kommit ær typ 50kr i påminnelseavgift. Har han missat den dock går den till inkasso och dær spær dom på med 100-lappar hittan o dittan
Citera
2009-12-09, 12:19
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Okej, a det är nog bäst iofs.
Men hur som helst så är detta inget problem, det löser sig alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in