• 3
  • 4
2014-06-24, 15:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Hoppades du gillade den!

Nyårsfest hos RL med massor av foton från hans villa:

http://www.staffan.rahm.dinstudio.se/diary_93_69.html

Minst sagt originell inredning så långt från homestylarnas ljust-och-fräscht man bara kan komma.

Alltså, hur städar man ett sånt här hus egentligen ?
Det måste ju samlas damm i massor med tiden, imponerande dock

Har en kompis som känner Ralf (har själv aldrig träffat karln eller varit hemma hos honom, inte än ) och han har berättat en hel del men nästan bara positiva saker nu, gubben är gammal nu och med åldern så inträder en viss senilitet som sig bör men Ralf är en trevlig person privat, dock, ett visst mått av storhetsvansinne existerar faktiskt
Citera
2014-07-15, 01:20
Medlem
Drozds avatar
Gammal intervju i Rapport Morgon där Ralph är lite sur för att han inte fått någon svensk utmärkelse:

http://www.youtube.com/watch?v=CuLzdqrtbkI
Citera
2015-04-03, 21:52
Medlem
apanola IIs avatar
Nu ligger hans villa ute för försäljning. 18 500 000 spänn för hela klabbet
http://bukowskisrealestate.com/till-...sjo_boo_443105
Citera
2020-03-16, 01:39
Medlem
Vet att jag bumpar så det behöver ingen upplysa om. Men Lundstens stycke "Out in the wide World" var väl världens mest spelade låt ett tag? Den var i alla fall signaturen till radio Swedens sändningar i slutet av åttio- och början av nittiotalet.
Citera
2020-03-16, 08:14
Medlem
Ralph är mycket framgångsrik - han har Loooliiiiitaaa som är 37 år yngre.

Det är juste med Lolita en av livets få höjdpunkter

O så bor han/dom kvar - ingen ville väl betala 18.5 mkr
Citera
2020-03-16, 08:27
Medlem
CissiWallins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ralph är mycket framgångsrik - han har Loooliiiiitaaa som är 37 år yngre.

Det är juste med Lolita en av livets få höjdpunkter

Ett problem bara, hans lolita är 46 år.
Citera
2020-03-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CissiWallin

Men han är ju 84!!!! =Hon är Lolita o hur gammal var hon när de träffades - still Lolita
Citera
2020-03-16, 11:41
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
De har väl styckat av tomten och flyttat till ett nybyggt "annex" på avstyckningen.
Citera
2023-07-05, 13:15
Medlem
trickydicks avatar
Och nu är han död

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...h-lundsten-dod
Citera
2023-07-05, 14:05
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CissiWallin

Dom var ju ihop i ca 20 år och hade barn tillsammans.

Vila i Frid Ralf.
Citera
2023-07-06, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
varken eller. klar middle of the road electronica, finns tjugo på dussinet.

Fanns det 20 Ralph Lundsten-electronica på dussinet på 60-talet?

Vila i frid Ralph

Är det till Andromeda han reser nu tro?
Citera
2024-09-12, 11:16
Medlem
Gurkninjas avatar
Tråkigt att höra att Ralph gått ur tiden. Jag har länge tyckt att hans musik har varit skräp. Min första kontakt med hans grejer var nog som soundtrack till filmen Thriller (med Christina Lindberg och Heinz Hopf). Där tyckte jag att det lät väldigt malplacerat. Sedan lyssnade jag på en del av hans grejer från 70-talet, och tyckte det var fruktansvärt. Men på senare år har jag faktiskt uppskattat många av hans verk, framförallt det som går åt det mer klassiska hållet.

Som någon tidigare var inne på, så är det ibland svårt att veta vad som är album och vad som är samlingar av tidigare utgivet material. Mina första skivor var "Nordic Light" och "Cosmic Phantazy". Om jag inte fattat fel är båda dessa samlingar av tidigare verk. "Prelude to the future" är storslaget och ett spår jag ofta återkommer till. "Alpha Ralpha Boulevard" likaså (med introduktionen). Det är fantastisk musik att ha i lurarna för att rensa huvudet när man t.ex går en höstpromenad, och den har bringat mig många härliga stunder.

För att besvara grundfrågan kan man verkligen fundera. Jag tror att Ralph var lite av både geni och galning. I många intervjuer framstår han som ganska flummig och sympatisk (något jag uppskattar), och i vissa andra som lite bitter och uppblåst. Minns särskilt en intrevju när Täppas Fogelberg är på besök och framstår som ett riktigt prakt-arsel. Men Ralph hanterar det bra och låter sig inte nedslås.

Många "hemma hos"-reportage och intervjuer visar delar av hans rätt galna hus, och även om mycket av det är plottrigt och rörigt, så är det ett fantastiskt hem han byggt.

Något som jag själv reflekterar över är att karln borde ha experimenterat med psykadeliska substanser vid något tillfälle i livet. Han verkar generellt sett ha många av dom sidor och synsätt som man hittar hos folk som gjort det. Även om jag inte tror att han brukade droger regelbundet, så tror jag att han blivit inspirerad av dom. Naturligtvis bara spekulation, och man kan såklart bli kosmisk rymd-gubbe av andra anledningar, men ändå.

Synd att musée-planerna aldrig blev verklighet. Jag tror det hade kunnat bli riktigt bra.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in