Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2009-12-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Du tror på fullt allvar att Tyskland, Frankrike och Storbritannien med gemensamma krafter skulle invadera Sverige om vi begärde utträde? Du kanske trivs bättre med dina kompisar på Konspirationsforumet?

Du verkar inte förstå själva grunden i något.

Pga att de krafter som styr EU även genomsyrar Sveriges politik så kommer inte våra politiker göra något åt saken. Om Sverige går ut ur EU kommer det vara pga att folket gjort uppror och ja då kommer vi antagligen att bli invaderade.
"för att försäkra demokratin"
Citera
2009-12-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Du tror på fullt allvar att Tyskland, Frankrike och Storbritannien med gemensamma krafter skulle invadera Sverige om vi begärde utträde? Du kanske trivs bättre med dina kompisar på Konspirationsforumet?

Tyskland invadera ett skandinaviskt land? Vansinne. Har aldrig hört något så dåraktigt.
Citera
2009-12-11, 17:57
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
I slutändan håller EU på att bygga upp en gemensam militär och börjar skaffa sig en gemensam utrikespolitik med en gemensam minister. United states of Europe.

Hell YES!
Citera
2009-12-11, 18:17
Medlem
Ga ur EU ska vi givetvis inte gora.
Jag ser mig som en europee och hoppas givetvis att EU likt romarna kommer sanda sina legioner till varat bananland om pobeln beslutar sig for att gora uppror

Edit: EUflaggan ska givetvis ersatta alla Europas flaggor, en gemensam armé samt ett gemensamt sprak ar ocksa valkommnat.
I framtiden kommer forhoppningsvis aven demokratin avskaffas och Europa kommer ater igen fora over makten till senaten.
Citera
2009-12-11, 18:27
Medlem
En ny huvudstad skulle dock behovas byggas.
Alperna hade varit en passande plats.

En gigantiskt stad dar all makt ska vara centraliserad, med en egen arme for senaten. Inom minuter ska senaten kunna skicka ivag tiotusentals soldater till oroshardar inom Union Europea.

En imperator ska givetvis ocksa utses. Vid nodfall ska han kunna ta makten fall unionens existens ar hotad for att sedan overfora makten till senaten igen.

Citera
2009-12-11, 18:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vi behöver lagar som går på tvärs med EU så de blir sura på oss och slänger ut oss. Vi kan börja med att återinföra tullkontrollen vid rikets gränser. Finns säkert massor av byråkratiska påbud vi kan obstruera.
Som beundrare av det gamla Romarriket känns tanken på ett europeiskt imperium ganska frestande. Tänk dig en superstark arme' med en superstark flotta och ett flygvapen som är jämförbart med USA:s. En dito superstark ekonomi som förvaltas av superkompetenta finanspolitiker, och en supereffektiv arbetsmarknad.

Sverige har redan ett superstarkt fäste i Europa och våra politiker har mer inflytande än ex.vis danmarks och finlands. Man ska inte vara rädd för att bli starkare, utan det är snarare en trygghet i dessa instabila tider.
Citera
2009-12-11, 18:58
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
Det beror på. Jag säger bara att det inte hade varit helt otroligt att EU hade gjort en militär intervention. Hur detta ska gå till ryms alltså i den föregående och den efterföljande meningen. Med militär.

När jag skriver att det inte är helt otroligt så menar jag att jag kan tänka mig scenarion där detta kan hända, tänk dig att det piskas upp anti-EU stämningar, kommuner hittar på fanstyg och vissa riksdagsledamöter också som riktar udden mot EU. Till slut så fattas ett beslut om att gå ut. EU anser då inte att detta har genomförts demokratiskt och att den svenska demokratin måste upprättas. Innan du börjar förlöjliga så tänk på att jag inte säger detta kommer hända, jag säger bara att det inte är otroligt.

Vi har ju redan fått en president och utrikesminister i EU. Det hålls på att bygga upp en gemensam militär.
Det håller inte på att byggas upp en gemensam militär, och vad som viktigare är, inga förband står under EU-befäl. Det krävs alltså beslut av de enskilda medlemsstaterna för att genomföra alla slags militära operationer.

Vilka länder skulle alltså invadera Sverige? Tror du inte att detta skulle slita Unionen i stycken? Hur skulle exempelvis Finland och Baltikum reagera på ett sådant krig?
Citera
2009-12-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Som beundrare av det gamla Romarriket känns tanken på ett europeiskt imperium ganska frestande. Tänk dig en superstark arme' med en superstark flotta och ett flygvapen som är jämförbart med USA:s. En dito superstark ekonomi som förvaltas av superkompetenta finanspolitiker, och en supereffektiv arbetsmarknad.

Sverige har redan ett superstarkt fäste i Europa och våra politiker har mer inflytande än ex.vis danmarks och finlands. Man ska inte vara rädd för att bli starkare, utan det är snarare en trygghet i dessa instabila tider.

Jo fint.

Men målet med EU verkar mer vara en brunsörja av en massa folk slag.
http://www.express.co.uk/posts/view/...ited-to-Europe

"The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals."

"Instead of destroying European Jewry, Europe, against its own will, refined and educated this people into a future leader-nation through this artificial selection process. No wonder that this people, that escaped Ghetto-Prison, developed into a spiritual nobility of Europe. Therefore a gracious Providence provided Europe with a new race of nobility by the Grace of Spirit. This happened at the moment when Europe’s feudal aristocracy became dilapidated, and thanks to Jewish emancipation."

- Count Richard Nikolaus von Coudenhove-Kalergi

EU:s grundfader
Citera
2009-12-11, 18:59
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Tyskland invadera ett skandinaviskt land? Vansinne. Har aldrig hört något så dåraktigt.
Du har inte varit på besök i Tyskland, eller ens läst en tidning, under de senaste 60 åren?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in