2004-02-01, 21:23
Medlem
Detta fenomen kvinnor.

Exempel:Jag hade sedan tidigare bestämt med en söt tjej att hon ska komma hem till mig på kvällen efter att hon varit ute och ätit ett bit mat med några vänner.
Tiden börjar rinna iväg så jag bestämmer mig för att slå henne en signal och kolla hur det går,hon svarar,vi pratar lite,hon frågor om jag typ saknar henne och jättegärna vill träffa henne.Då finns det två alternativ.

1.Säga självklart att jag vill träffa henne och saknar henne.(saknar vilket skämt)

2.Spela lite svår och säga att det är upp till henne om hon vill komma över eller inte men det skulle vara trevligt om hon kom på besök.

Jag bestämmer mig för alternativ 2 vilket resulterar att denna läckerbit avisar mig och typ slänger på luren.Sedan grubblar jag en stund och kommer fram till att jag vill väldigt gärna ha sex ikväll med denna donna.
Så jag ringer upp och blir tvungen att underkasta mig själv genom att säga,jag saknar dig och att jag vill inget hellre än att hon kommer hit.Det resulterar i att hon kommer över och allt går som planerat.

Av egna erfarenheter vet jag att vissa tjejer tycker om när man spelar ett spel och är lite svår.
Men som i detta fall en tjej som vill känna sig värdefull och måste höra att hon är saknad,snygg osv..

Nu till frågan,hur vet man vilken tjej man har att göra med innan man lär känna henne?

Och en annan fråga ENDAST TILL ER TJEJER:Vilken typ är du?

/illern
Citera
2004-02-02, 01:12
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illern
Nu till frågan,hur vet man vilken tjej man har att göra med innan man lär känna henne?

ledsen att göra dig besviken, men det vet man inte förrän man lärt känna varelsen i fråga. jag brukar oxå köra på alternativ nr 2 o det funkar bra mycket bättre än alt. 1. de flesta av dessa varelser vill att man behandlar dom så illa som möjligt, av nån konstig anledning. varelsen i ditt fall verkar tillhöra den lilla normala skara som faktiskt uppskattar om man e snäll o trevlig.
Citera
2004-02-02, 01:29
Bannlyst
jag tror inte det går att komma på hur kvinnor tänker, speciellt inte på samma sätt som oss killar emellan.. Kvinnor är enna mystiska varelser som kan vara både djävulen och någon ängel sänd från ovan på samma gång.. Kanske man skulle bli bög eller eremit/munk..
Citera
2004-02-02, 01:35
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
Kanske man skulle bli bög eller eremit/munk..

kan erkänna att jag har tänkt tanken några ggr, men d e nog inte riktigt min grej. o förr lr senare träffar man förhoppningsvis en tjej som e mer ängelsaktig än djävulsaktig...
Citera
2004-02-02, 01:45
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Du kan ju självklart inte veta vad det är för en männsika du har att göra med förän du lärt känna personen ifråga.

jag fattar då inte varför man ska hålla på och låtsas en massa, varför inte säga som det är och hur man känner?

Jag hatar folk som spelar överhuvudtaget, skulle bara få panik och tänka att personen inte alls tycker om mig och inte vill ha med mig att göra om det bara var jag som hörde av mig, eller personen gav ett intryck av att inte vilja träffas. Nej Tack!

Så jag är nog nr 1 då. Men jag vill inte att ngn ljuger för mig.

Trevligt att det kvinnliga könet omnämns som varelser...
Citera
2004-02-02, 02:07
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig

anledningen till att jag kallar er "varelser" e för att jag börjar tvivla på ert mänskliga beteende.

jag älskar tjejer o d e i princip för tjejer jag lever... men jag träffar mycket tjejer både inom jobbet o när jag e ute o festar o drygt 75% av dessa beter sig jävligt illa. alldeles för många tjejer går på hur mycket pengar en kille har samt hans sociala status.

om jag säger att jag saknar dig, så menar jag det garanterat. men som kille måste man passa sig för vad man säger. vissa(läs: många) tjejer tappar intresset om man säger vad man känner och e snäll o gullig, som jag skrev i en annan tråd så föredrar dessvärre tjejer om man behandlar dom som skit. därför blir man i många lägen tvungen att säga: "-javisst kom om du vill mig spelar det ingen roll." trots att man kanske saknar tjejen o verkligen vill träffa henne.

jag menade inget illa i att beskriva tjejer som varelser, tycker bara att det har blivit så jävla löjligt de senaste åren när tjejer kallar killar för svin osv fast många av dom inte e mycket bättre själva.
Citera
2004-02-02, 02:24
Medlem
ÄlskaMigs avatar
nej det var inte som att jag tog illa upp för det där med varelser bara tänkte att två omnämnde tjejer som varelser, nytt slangord eller vad vet jag.

rank81: får jag fråga vad som får dig att överhuvudtaget vilja träffa en sån tjej igen som du måste spela för? alltså om du hellre skulle vilja vara ärlig men känner att detta med att spela får henne att behålla intresset, vari detta ligger intresset hos dig att fortsätta?

för mig är folk som man måste spela för eller som bryr sig om social status och pengar skräp och absolut inget att ha.
Citera
2004-02-02, 02:40
Medlem
petersens avatar
Det värsta är när man börjar bli desperat (av brunst eller närhetsbehov) i sitt sökande efter en normal tjej (typ 1 eller i alla fall huvdsakligen typ 1). Då kan man lura sig själv till att tro att det kan ju vara lika bra att försöka ändå och spela ut taktik 2 mot en tjej av typ 2. - Självbedrägeri är en bra början.

Skulle tippa att 4 av 5 töser snarare är typ 2 än typ 1. TYVÄRR! :mad:
Citera
2004-02-02, 03:21
Medlem
rank81s avatar
ÄlskaMig: Jag kan dessvärre inte ge dig ett bra svar på den frågan. Alla tjejer jag har träffat på sistonde har varit "typ 2". Jag kan inte råför mina känslor och faller helt enkelt för fel tjejer så gott som jämt, det e det bästa svaret jag kan ge dig. Även om jag inte vill ha någon kontakt med tjejer av "typ 2" så blir det ofta så ändå. Tilläggas bör väl att dessa relationer inte brukar bli speciellt långvariga då jag rätt snabbt ledsnar på att ha relationer utan någon som helst mening. Jag kanske e för godtrogen o tror att tjejen bara e "typ 2" i början, vad vet jag?
Citera
2004-02-02, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rank81
ledsen att göra dig besviken, men det vet man inte förrän man lärt känna varelsen i fråga. jag brukar oxå köra på alternativ nr 2 o det funkar bra mycket bättre än alt. 1. de flesta av dessa varelser vill att man behandlar dom så illa som möjligt, av nån konstig anledning. varelsen i ditt fall verkar tillhöra den lilla normala skara som faktiskt uppskattar om man e snäll o trevlig.

Kom på att den första frågan var rätt dum,givetvis kan man inte veta hur personen är innan man känner den.

Nu var det inte som så att "varelsen" i mitt fall INTE var en sån tjej som uppskattade ömhet och snällhet utan en de tjejerna som bara tycker om att bli bekräftad.

/illern
Citera
2004-02-02, 12:45
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Du kan ju självklart inte veta vad det är för en männsika du har att göra med förän du lärt känna personen ifråga.

jag fattar då inte varför man ska hålla på och låtsas en massa, varför inte säga som det är och hur man känner?

Jag hatar folk som spelar överhuvudtaget, skulle bara få panik och tänka att personen inte alls tycker om mig och inte vill ha med mig att göra om det bara var jag som hörde av mig, eller personen gav ett intryck av att inte vilja träffas. Nej Tack!

Så jag är nog nr 1 då. Men jag vill inte att ngn ljuger för mig.

Håller med fullständigt. Av egen erfarenhet och vad vänner har berättat så är det alltför ofta ett slags spel...inte ringa det där samtalet för då tycker hon man är "för på", inte alltid vara tillgänglig för att på så sätt verka mer spännande och oberoende. Har själv försökt detta i tidigare relationer med samma resultat...en enorm frustration över att inte kunna vara den man verkligen vill vara, dvs SIG SJÄLV! Saknar jag min flickvän, ska jag kunna ringa henne 34 ggr om dagen och säga det, säga att jag älskar henne, hur fin hon är, hur glad jag är att jag har träffat henne!

Efter ett antal förhållande känns det som jag verkligen har träffat rätt...jag kan äntligen vara den där stundtals barnsliga killen som ibland råmar likt en kossa, gör kullerbyttor, pratar med bejbyröst till den stundtals seriösa ekonomen som planerar en framtid för oss långt fram i livet, han som inger trygghet! M.a.o. jag kan visa upp alla mina sidor för hon älskar mig för den jag är. Jag har lärt mig efter flera relationer att ingen relation är värd att ha om man måste uppehålla ett spel, inte kunna vara sig själv 100%. Då är man helt enkelt inte ämnad för varandra!
Citera
2004-02-02, 13:40
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
jag tror inte det går att komma på hur kvinnor tänker, speciellt inte på samma sätt som oss killar emellan.. Kvinnor är enna mystiska varelser som kan vara både djävulen och någon ängel sänd från ovan på samma gång.. Kanske man skulle bli bög eller eremit/munk..
Räcker det inte med en eremit på FB?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in