2009-12-07, 23:31
Medlem
anooonyms avatar
Då det ofta blir o-uppdaterat att jag kollat i de olika trådarna och att döma av andra trådar på forumet upplever andra detta också.

Eftersom jag ofta försöker hålla koll på var jag skrivit kollar jag ofta "Hitta alla inlägg av anooonym!" och oftast blinkar det "yay!" tänker jag och vill se vilka svar som kommit. Men nejnej, där är mitt inlägg, längst ner utan några nya svar.

Eftersom det står antal svar i listan ("Hitta alla inlägg av anooonym") så borde det väl enkelt kunna skrivas ut vilket #X ens egna inlägg har. I och med sökningen så har dev'en all info om posten, så att skriva ut det vore väl (?) inga problem ?

Illustration.
http://i49.tinypic.com/5dsebq.png
Då jag har post #15 ser jag att det finns 17 svar uppe till höger och på så sätt vet jag om det kommit nya efter mitt. Och det är oftast efter mitt egna man vill veta detta.

Vad tyckes?
Citera
2009-12-08, 00:04
Medlem
Kiwees avatar
Håller med +1
Citera
2009-12-08, 00:16
Medlem
Wosps avatar
Jag saknar också denna funktion.
Citera
2009-12-08, 01:55
Medlem
En mycket bra idé!
Citera
2009-12-08, 07:15
Medlem
epost72s avatar
(¯`°•¸ Saker ni bör läsa innan ny trådstart ¸•°´¯)
Sammanställning av alla föreslagna funktioner - nya som gamla
Citering: Få med länk till inlägget som citerats

För övrigt så är "postnr" inte statiskt utan det varierar genom att inlägg kan raderas.
Det långa inläggsnumret är däremot statiskt.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20218387&postcount=2
Senast redigerad av epost72 2009-12-08 kl. 07:43.
Citera
2009-12-08, 13:11
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag börjar bli trött nu, trodde du ville infoga postnummer som i de postnummer man använder när man skickar brev. cst retirerar till en mörk grotta.
Hehe, njaaaaa inte direkt

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
(¯`°•¸ Saker ni bör läsa innan ny trådstart ¸•°´¯)
Sammanställning av alla föreslagna funktioner - nya som gamla
Citering: Få med länk till inlägget som citerats

För övrigt så är "postnr" inte statiskt utan det varierar genom att inlägg kan raderas.
Det långa inläggsnumret är däremot statiskt.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20218387&postcount=2
Förstår inte riktigt vad du menar med att länka den tråden, det är inte vad jag var ute efter. Kolla min bild.

Jo det vet jag att det kan ändras, dock så är det inget jättestort problem. Det händer inte 100% av tiden och man behöver oftast inte kolla mer än sitt senaste.
Citera
2009-12-08, 14:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Hehe, njaaaaa inte direkt

Förstår inte riktigt vad du menar med att länka den tråden, det är inte vad jag var ute efter. Kolla min bild.

Jo det vet jag att det kan ändras, dock så är det inget jättestort problem. Det händer inte 100% av tiden och man behöver oftast inte kolla mer än sitt senaste.

Nej jag hade lite för bråttom.

Men jag förstår ändå inte vitsen, om du vill komma till inlägget närmast efter ditt senaste i tråden?
Det verkar väl inte så praktiskt att med hjälp av sitt senaste inläggs nr kontra totalt antal inlägg i tråden räkna ut hur många "svar" som inkommit efter att man senast skrev.
Citera
2009-12-08, 14:20
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej jag hade lite för bråttom.
Men jag förstår ändå inte vitsen, om du vill komma till inlägget närmast efter ditt senaste i tråden?
Det verkar väl inte så praktiskt att med hjälp av sitt senaste inläggs nr kontra totalt antal inlägg i tråden räkna ut hur många "svar" som inkommit efter att man senast skrev.
Då man ofta skriver i olika trådar (jag iaf) och ofta är nyfiken på vad folk svarar efter en själv tycker jag det vore bra med detta. Jag tycker helt enkelt det är väldigt drygt att hela tiden behöva kolla ifall det är någon som svarat eller om det är webläsaren som inte uppdateras. Det kan stå att det är nya inlägg (det blinkar) flera timmar efter mitt senaste inlägg.

Och jo det vore skitpraktiskt. Håller man som jag koll på vart man skriver genom "hitta alla sina inlägg"-länken så vore det guden att se vilket inlägg man senast var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in