2009-12-07, 22:56
Medlem
Tjena!

Har en relativt ny laptop (typ 2 månader) med lagligt nyligen installerat Windows 7 som hittills har flytit jättebra. Den senaste veckan har jag dock
haft problem med att läsa PDF-filer på internet samt att titta på klipp på exempelvis youtube.
När jag klickar på en länk till en PDF kommer det upp ett felmeddelande-ruta med överskrift "Adobe Reader" och i själva rutan är det bara en blå symbol med ett ?-tecken. Jag trycker ok, och en blank vit sida visas. Om jag "refreshar" sidan kommer PDF-filen upp. Detta är väldigt störande, och jag skulle gärna vilja ha det löst.

När jag klickar på ett klipp på exempelvis Youtube slussas jag in till själva klippet, och när det ska börja spela (och buffering-symbolen börjar ladda dvs snurra) så hänger sig webbläsaren. Detta gäller vart jag än tittar, tex SVT.se m.fl.

Notera även att dessa problem bara uppstår "Ibland" (och då menar jag kanske 7/10 ggr). Är det någon som har någon idé om vad detta kan vara, och hur jag kan få bukt med detta störande problem?

Tack!
Citera
2009-12-09, 18:44
Medlem
Nån som har en idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in