2009-12-07, 22:53
Medlem
utalkers avatar
Stötte på den här sidan på internet http://www.sportsbettingchamp.com/.
Själv vet jag inte vad jag ska tro. Hemsidan verkar alldeles för tillgjord. Understrukna ord och stor röd text.
Det faktum att han tar 197$ betalt för systemet är väldigt underligt. Varför behöver han ta så mycket betalt om han vinner så pass mycket som han gör.

Det finns till och med folk som gör reklam om detta på fragbite. http://fragbite.com/?threadID=847962#comment55
Om systemet nu inte fungerar. På vilket sätt är personen i fråga inblandad och vad tjänar h*n på det?

Vad tror ni om det hela?

Själv har jag inte läst något om systemet men antar att det har med matematik att göra så därför postas tråden här. Flytta den gärna om det blivit fel kategori.
Senast redigerad av utalker 2009-12-07 kl. 22:55.
Citera
2009-12-07, 22:55
Medlem
AquaRegias avatar
Utan att ens kolla på sidan så kan jag konstatera att det är fake.
Citera
2009-12-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Det kan jag bekräfta att den är och då jag ändå aldrig i hela mitt liv sysslat med spel om pengar.
Citera
2009-12-07, 23:00
Medlem
utalkers avatar
Citat:

Nästa fråga är då, varför har inte sidan blivit stängd pga bedrägeri?
Citera
2009-12-07, 23:02
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utalker
Nästa fråga är då, varför har inte sidan blivit stängd pga bedrägeri?

Ja du, bra fråga. Finns tusentals (triljardtals?) liknande sidor.
Citera
2009-12-07, 23:05
Medlem
utalkers avatar
Citat:
Ja du, bra fråga. Finns tusentals (triljardtals?) liknande sidor.

Jag tycket ändå det är lite underligt. H*n på fragbite har inte skrivit någon tråd om det utan bara nämnt det i någon annans tråd två gånger.
Den enda slutsatsen jag kan dra där är att h*n njuter av andras olycka.
Citera
2009-12-07, 23:06
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Leisurely stroll out to my $350,000 personal "SportsBettingChamp" Lamborghini (paid for by them winnings!)
Haha underbart.
Citera
2009-12-08, 01:45
Bannlyst
Det är inte alls fejk. Du kan visst stora tjäna pengar på betting.

Du startar en sida där du säger att du har ett oslagbart system och tar betalt för att lära ut det. Idioter betalar dig pengar för att de ska lära sig vinna på spel.

Du har tjänat pengar på spel.
Citera
2009-12-08, 08:55
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Det är inte alls fejk. Du kan visst stora tjäna pengar på betting.

Du startar en sida där du säger att du har ett oslagbart system och tar betalt för att lära ut det. Idioter betalar dig pengar för att de ska lära sig vinna på spel.

Du har tjänat pengar på spel.

Nej, man har tjänat pengar på idioter. Fast det är ju å andra sidan samma sak.

Betalade dock 300kr för medlemskap på deucescracked.com en måndad, en site med hundratals videos med pokerstrategi. Visst hade samma information gått att tillgå annanstädes, men för att få all information samlad var värt så pass mycket. Och poker är en av de få spel du faktiskt kan påverka utfallet markant.
Citera
2009-12-08, 09:02
Medlem
Jag vet inte om sidan är fake men jag vet ett sätt att vinna med 100 % säkerhet. Arbitrage.

Sen finns det folk som är väldigt duktiga på sportsbetting som säljer tips sen betalar de sina egna spel med de pengarna de får in på försäljningen. Oavsett hur bra man är så är det ju alltid kul att helt eliminera förlusterna genom att låta andra ta hand om dem inte sant?
Citera
2009-12-08, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halmgubben
Jag vet inte om sidan är fake men jag vet ett sätt att vinna med 100 % säkerhet. Arbitrage.

Sen finns det folk som är väldigt duktiga på sportsbetting som säljer tips sen betalar de sina egna spel med de pengarna de får in på försäljningen. Oavsett hur bra man är så är det ju alltid kul att helt eliminera förlusterna genom att låta andra ta hand om dem inte sant?

Arbitrage innebär det att man spelar på olika ställen eller spel, där oddsen skiljer sig, på ett sådant sätt att minimerar eller helt eliminerar förluster?
Men hur lätt är det att genomföra egentligen?

negerbarn jag var inte helt seriös med det jag skrev. Det jag menade var bara att det är ett av de äldsta scamsen i boken. Att sälja ett sätt att bli "snuskigt rik". Varför ens sälja det ifall man kan göra det själv?

Visst kan viss information vara värd pengar. Men ifall det står något som "garanterat att vinna" eller något liknade bör man akta sig.
Citera
2009-12-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Arbitrage innebär det att man spelar på olika ställen eller spel, där oddsen skiljer sig, på ett sådant sätt att minimerar eller helt eliminerar förluster?
Men hur lätt är det att genomföra egentligen?

negerbarn jag var inte helt seriös med det jag skrev. Det jag menade var bara att det är ett av de äldsta scamsen i boken. Att sälja ett sätt att bli "snuskigt rik". Varför ens sälja det ifall man kan göra det själv?

Visst kan viss information vara värd pengar. Men ifall det står något som "garanterat att vinna" eller något liknade bör man akta sig.
Ja det är precis så det fungerar, om man inte vill leta odds själv så finns det sidor som sammanställer odds åt en. Ett problem är att det krävs att man har konton på massor av sidor och eftersom att utbetalningar tar ett tag så måste man ha en del deg tillgängligt för att kunna göra stora pengar. Det är sällan det blir mer än några procents avkastning men efter ett tag växer det ju

http://www.oddsexplorer.com/ till exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in