2009-12-07, 22:08
Medlem
Bosnies avatar
Hejsan!

Jag hade Windows 7 installerat på min laptop. Nu är det så här att jag ska sälja min bärbara och vill formatera om datorn så att jag kan ha vista på den igen.

Allt funkar helt okej när jag kör igång installationen men sedan när man är klar med omformateringen så står det "sätt in disk 2". Jag gör det men inget händer!

Det går varken trycka på "bakåt" eller "framåt" knapparna, endast avbryt. Har testat avbryta den en gång men det hjälpte inte.

Testade även att starta om datorn och inget dyker upp förutom en svart ruta och ett blinkande bindestreck......

Vad ska jag göra?
Senast redigerad av Bosnie 2009-12-07 kl. 22:22.
Citera
2009-12-07, 22:27
Medlem
Bean11s avatar
Kolla efter repor fettfläckar eller ngt annat skrämmande på skivan hittar du inget märkbart fönsterputsa skiten och prova igen (Y) funkar nästan alltid!
Citera
2009-12-07, 22:39
Medlem
Ladda hem Vista > Bränn > installera > använd nyckeln som du har på din skiva/påklistrad på datorn
Citera
2009-12-08, 14:45
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Ladda hem Vista > Bränn > installera > använd nyckeln som du har på din skiva/påklistrad på datorn

Såhär behöver jag inte göra. Det ska väl gå att formatera datorn och sedan installera över 7an med vista?
Citera
2009-12-08, 17:11
Medlem
Hm nu ska vi se. Du får utveckla lite tror jag. Har du en eller två bärbara? Vilken av windows-versionerna har du orginalnyckel till? Hur kommer det sig att du vill ha vista istället för win7?

För att svara på din fråga så går det absolut att installera så som du säger men eftersom det inte fungerade med dina skivor(repiga?) så bränner du en ny som fungerar och använder din egna nyckel istället för en piratkopierad nyckel.

Formaterar du datorn försvinner allt och du kan installera vad du vill på den, xp vista win7 linux osv. Du installerar alltså inte över någonting alls utan gör en helt ny installation.
Hur vill du ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in