2009-12-07, 09:41
Medlem
Black&Whites avatar
Just nu använder jag raklödder (nivea shaving gel) och rakhyvel (gilette fusion). Sedan använder jag loreal hydra energetic som aftershave.

Trots detta får jag irreterad hud (jag rakar allt, pung, sidorna, raggarsträng osv). Jag har även provat RFSUs intim aftershave men den fungerade sämre än den jag har nu.

Vad finns det för andra bra alternativ? Jag funderar på att köpa någon fet hudkräm bara, vad tror ni om det?
Citera
2009-12-07, 09:55
Medlem
spindrifts avatar
Testa "King Of Shaves" rakolja. Har inte testat på pungen, men för vanlig rakning så är det en överlägsen produkt för att slippa irritation. Man kan köra med endast olja, eller bara grunda med den och köra lödder ovanpå.
Citera
2009-12-07, 10:50
Medlem
DRPOEs avatar
Hej

Se till att du rakar någon annans istället.
Citera
2009-12-07, 11:57
Medlem
henkishs avatar
Om du rakar mothårs, börja raka medhårs så blir det inte lika irriterat i alla fall.
Citera
2009-12-07, 12:03
Medlem
Tafkafs avatar
Jag säger bara en sak: Veet hårborttagningskräm. Oslagbart för den som vill ha porrballe. Man slipper skära sig och lämna stubb på svåra ställen. Testa först på en liten fläck så att du inte är alergisk.
http://www.veet.se/
Citera
2009-12-09, 01:43
Medlem
arnold2k5s avatar
Funkar bäst för mig om jag "klipper ner" busken osv innan så att man behöver dra så få drag som möjligt för det är de som irriterar huden!
Citera
2009-12-11, 02:20
Medlem
Qnazels avatar
Jag, som visserligen är tjej, brukar badda med alsolsprit direkt efter att jag rakat mig för att rengöra ordentligt, funkar för mig!
Citera
2009-12-11, 05:20
Medlem
Wzzys avatar
Finns en tråd!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1070215

Står lite tips, är mest tjejer men hår som hår
Citera
2009-12-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Funkar bäst för mig om jag "klipper ner" busken osv innan så att man behöver dra så få drag som möjligt för det är de som irriterar huden!
Jag tror inte någon normal människa som någolunda bryr sig om hur man ser ut där nere går och sammlar på sig så pass mycket så det blir en buske.
Citera
2009-12-14, 23:29
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Jag tror inte någon normal människa som någolunda bryr sig om hur man ser ut där nere går och sammlar på sig så pass mycket så det blir en buske.

Haha, touché!
Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2009-12-15, 16:15
Medlem
Pimpies avatar
Jag brukar duscha varmt som fan när jag rakar mig där, inte någon tendens till irritation då för mig i alla fall.
Citera
2009-12-15, 17:18
Medlem
blackspiders avatar
Använder en kroppshårstrimmer. Har aldrig haft problem med irriterad hud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in