2004-02-01, 04:19
Medlem
Varför sitter vissa och gör samma saker om och om och om igen..
Jag lägger jämt märke till detta fenomen på vissa personer och kan inte sluta störa mig på det, märker inte folk hur otroligt "sjukt" det verkar.. Jag har tex suttit brevid en arbetskompis en hel natt som har kliat sig på benet flera ggr per minut i exakt samma rörelsemönster, herregud, vad är det för fel på nån sån igentligen, och varför märker dom inte det själva?
Frågar snart vart fan det kliar....
C.
Citera
2004-02-01, 04:55
Bannlyst
lite OT men är inte tics=ofrivilliga ansiktsryckningar?
Citera
2004-02-01, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
lite OT men är inte tics=ofrivilliga ansiktsryckningar?

Jag bara antog att det var ofrivilliga/okontrollerbara rörelser lite varstans! Men jag kan givetvis ha fel.. :-)

C. - Som fortfarande får stå ut med kliandet i en timme till...
Citera
2004-02-01, 14:59
Medlem
PeGs avatar
Tics brukar dyka upp hos barn/vuxna som växt upp i en stressig miljö, och där individen ifråga har haft en stor psykisk press på sig...
Citera
2004-02-01, 17:28
Medlem
Mysharrys avatar
Har stött på personer med Tourettes syndrom, de kan ha verbala tics också.
Kul som fan, fast det kan vara pinsamt för den som har det.
http://user.tninet.se/~fxg297r/nep_tourettes_syndrom_tics.htm
Själv kan jag få en nästan outhärdlig lust att skrika könsord och invektiv på tråkiga möten och om personer är dryga och/eller tråkiga, men jag har hittills kunnat hålla mig. Fast jag sitter och småskrattar för mig själv när jag kämpar, vilket uppfattas som något excentriskt.
Citera
2004-02-03, 00:27
Medlem
hiphopminisnopps avatar
På mitt tidigare jobb i Oslo jobbade en äldre man som hela tiden hade läten för sej. Svårt att förklara skriftligt, men dessa bestod av diverse utstötningar av ljud, som om man blir slagen lätt i magen utan att vara beredd på det. Detta samtidigt som han var tvungen att snabbt rycka huvudet åt vänster två gånger och sedan en gång åt höger. Detta i snabb riktig ordning. Vi blev bjuden till London något senare via jobbet, en resa denna man inte kunde följa med på. Detta tydligen pga dessa ticks han hade/har. Han behövde tydligen, när han kom hem från jobbet, lägga sej i sängen och "få ur sej" dessa ticks....jag vet, det låter helt bisarrt och fråga mej inte hur detta gick till. Fick detta berättat av mina arbetskolleger....
Citera
2004-02-03, 01:10
Medlem
Locco Roccos avatar
Det är klart att det finns olika nivåer, men min uppfattning är att ticks är rätt vanligt. Flera kompisar har smärre former av ticks och jag tror att jag själv har det också. Fast man blir så van vid det att man inte tänker på det.

Fast det är klart att man växt upp i en stressig värld... vi hade ju först kalla kriget och nu 11 september... *tic* *tic*
Citera
2004-02-03, 21:19
Medlem
Faroths avatar
En kompis till mig hade en massa spasmer för sig ett tag. Han "ryckte" frenetiskt med huvudet snett upp till höger var och varannan minut samtidigt som han gapade jävligt stort med munnen, karln såg helt vanställd ut. När man påpekade detta för honom fick man stryk vilket man gjorde var gång man såg det... Jag tror att det försvann när han skaffade flickvän och flyttade långt härifrån. F ö var han en allmänt skum och egen person dock ganska trevlig mellan varven ...
Citera
2004-02-03, 22:29
Medlem
BlueDucks avatar
jag har haft sjuka rörelser och ryckningar sedan jag var väldigt liten. jag tror inte det klassas som ticks, mer konstiga tvångsneuroser.
Om det klias nånstans så vill man ju väldigt gärna klia där, det går att hålla sig från det, men det känns väldigt fint att göra det. Samma sak med mina "rörelser". Jag vet att det kan se helt sjukt ut, så jag håller mig så gott jag kan ifrån sånt offentligt, men ibland glömmer man bort sig. Jag försöker sluta, och har lyckats... men det dyker alltid upp andra ryckiningar och grejer, som man måste avvänja sig vid. Jäkligt jobbigt är det !
Citera
2004-02-04, 12:01
Medlem
a4swes avatar
Fan, nu vart ju mina tics 1000 gånger värre av att läsa den här skiten.
Citera
2004-02-04, 12:17
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Jag har tex suttit brevid en arbetskompis en hel natt som har kliat sig på benet flera ggr per minut i exakt samma rörelsemönster, herregud, vad är det för fel på nån sån igentligen, och varför märker dom inte det själva?
C.
tänk om du själv har en massa olika tics som du inte vet om alla andra kanske stör sig på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in