2009-12-06, 21:12
Medlem
YusufAmirs avatar
Jag åkte dit för 5-6 veckor sen (Innehav av cannabis samt positiv på pissprov) och har varit ren sen dess. Men jag har tänkt ta droger nästa helg. Kommer soc kontakta mig för pissprov något mera? Eller kan dom vänta i några månader innan dom kontaktar mig?

Har körkort och det var första gången jag åkte dit. Har aldrig fått fortkörningsböter eller dylikt heller.
Citera
2009-12-07, 15:02
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Vänta o se , har du varit clean så länge borde du kunna klara lite längre.
"Den som väntar på något gott , väntar aldrig för länge"
Citera
2009-12-08, 02:48
Medlem
WalkItOuts avatar
Varför skulle soc pissa dig? Om det är körkortsrelaterat så börde det väl gå via länsstyrelsen och ditt lokala pisspalats?
Citera
2009-12-08, 06:33
Medlem
YusufAmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Varför skulle soc pissa dig? Om det är körkortsrelaterat så börde det väl gå via länsstyrelsen och ditt lokala pisspalats?

Det är inte körkortsrelaterat alls. Dock vet jag inte vad som räknas körkortsrelaterat i Sverige. Räcker det med att du har körkort så är det väl det, annars inte.

Men är det någon som har erfarenhet av att soc/länstyrelsen har kontaktat er efter ett par veckor ni åkt fast?
Citera
2009-12-08, 22:27
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YusufAmir
Det är inte körkortsrelaterat alls. Dock vet jag inte vad som räknas körkortsrelaterat i Sverige. Räcker det med att du har körkort så är det väl det, annars inte.

Men är det någon som har erfarenhet av att soc/länstyrelsen har kontaktat er efter ett par veckor ni åkt fast?

Har du redan lämnat test under den här tiden? Kanske är en dum fråga, tycker du.. Men det framgick inte i något av dina inlägg..

Om inte så kommer de rätt säkert att kontakta dig, länsstyrelsen alltså, då de vanligtvis kräver att man lämnar drogtest för att få behålla körkortet när det gäller narkotika.. och då tycker jag nog att du lika gärna kan vänta.
För det vore väl inget kul om du nu skulle få körkortet indraget och sen få lov att pissa i 6-12 månader för att ens kunna ta om det... Det är väldigt mycket pengar, eftersom du får betala alla drogtesten under den perioden ur egen ficka.
Citera
2009-12-09, 01:27
Bannlyst
Som sagt, varför skulle du pissa för soc? Jag förstår inte varför folk som är över 18 går och pissar hos soc, vad är anledningen? Finns väl ingen lag som säger att man måste göra som dom säger?

Därimot måste du ju pissa för att behålla körkortet - håll dig ren, det är värt det
Citera
2009-12-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Knarkarn-
Som sagt, varför skulle du pissa för soc? Jag förstår inte varför folk som är över 18 går och pissar hos soc, vad är anledningen? Finns väl ingen lag som säger att man måste göra som dom säger?

Därimot måste du ju pissa för att behålla körkortet - håll dig ren, det är värt det

Finns flera anledningar till varför man går och pissar hos soc trots att man fyllt 18. En anledning kan ju vara att gränsen för LVU går vid 20. En annan kan vara att man fortfarande går på gymnasiet och gärna vill fullfölja det, då kan negativa pisseprov vara ett krav.
Citera
2011-11-29, 21:32
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.junk
Finns flera anledningar till varför man går och pissar hos soc trots att man fyllt 18. En anledning kan ju vara att gränsen för LVU går vid 20. En annan kan vara att man fortfarande går på gymnasiet och gärna vill fullfölja det, då kan negativa pisseprov vara ett krav.

Skolan kan ju inte tvinga dig till att lämna urinprov. De kan inte heller stänga av dig för att du vägrar pissa. Det dom kan göra vid misstanke om att du använder narkotika är att anmäla dig till polisen, så kan polisen då drogtesta dig vare sig du vill det eller ej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in