2009-12-06, 19:28
Medlem
Hallå,

Jag har precis installerat Windows 7, 64 bit och har nu problem med att få utorrent att funka. När jag testar den port jag använder mig av står det "Port does not appear to be open". Jag har gått in i brandväggen och gjort en ny regel, men trots detta öppnas inte porten. Är det någon som vet var felet kan ligga?

/Beino
Senast redigerad av beino 2009-12-06 kl. 19:32.
Citera
2009-12-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beino
Hallå,

Jag har precis installerat Windows 7, 64 bit och har nu problem med att få utorrent att funka. När jag testar den port jag använder mig av står det "Port does not appear to be open". Jag har gått in i brandväggen och gjort en ny regel, men trots detta öppnas inte porten. Är det någon som vet var felet kan ligga?

/Beino
De flesta inklusive Windows inbyggda brandvägg öppnar rätt by default såvida du inte aktivt nekat ngt. Skulle misstänka att du har en router, som då är felkonfigurerad.
Citera
2009-12-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
De flesta inklusive Windows inbyggda brandvägg öppnar rätt by default såvida du inte aktivt nekat ngt. Skulle misstänka att du har en router, som då är felkonfigurerad.

Jag har ett Zyxelmodem och kör inte trådlöst. Har inte haft det här problemet tidigare nämligen. Kan det vara inställningar till modemet också som inte är rätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in