2009-12-06, 18:19
Medlem
Läste något om att windows 7 i nätverk inte fungerar tillsammans med windows av andra sorter. Någon som vet om det stämmer?
Citera
2009-12-06, 18:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tveksam källa i sådant fall.

Har 2 maskiner med Win7 i samma nätverk som en XP-maskin samt Win2003 Server med utan problem. Dessutom i samma nätverk som PS3 och nya Popcorn Hour.

Det interna nätverket fungerar hur bra som helst.
Citera
2009-12-07, 00:21
Medlem
Min bärbar har vista och en annan dator som är XP som jag har till tv'n, båda funkar utmärkt i nätverket med Windows 7 Ultimate x64, även Clarkconnect(min gateway server som har en nätverksdelning genom samba funkar utmärkt även det).
Citera
2009-12-07, 00:26
Medlem
På jobbet kör vi 2 st windows 7 och 3 windows xp i samma nätverk. Några är trådbundna och andra är trådlösa, inga problem med något av det.
Citera
2009-12-07, 01:51
Medlem
Det var mao skitsnack, det var någon som inte fått till det helt enkelt med något annat fel. Då var saken utagerad.

Tack för snabb och bra feedback.
Citera
2009-12-07, 07:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Värt att nämna så har just Windows 7 fått väldigt bra kritik för just nätverket och synnerhet inom det interna nätverket.

Denna källa som uppgav detta att Windows 7 inte har stödet för andra versioner av Windows är ute på hal is.
Citera
2009-12-07, 17:20
Medlem
Hammarn-84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderbanan
Läste något om att windows 7 i nätverk inte fungerar tillsammans med windows av andra sorter. Någon som vet om det stämmer?

var det dummaste jag har hört

har win 7 på media dator som sitter med kabel
bärbar dator kör trådlöst och jag har aldrig har så bra kommunikation mellan datorerna allt funka på en gång utan man gjorde ett smack
och skulle det ha stämd att det inte skulle funka skulle MS vara väldigt illa ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in