2009-12-06, 14:58
Medlem
bramseruds avatar
Hej hopp!

försökte söka men hittade ingen tråd om det här problemet/frågan.
Har installerat nya WIN7 och då lagt på en "network bandwidth meter", för att hålla lite koll på hur snabbt det går.

Har dock märkt att datorn hela tiden, enligt mätaren, laddar ner med ca 3-4 kByte/s, även då man inte "gör någonting" på datorn = har stängt ner alla 'internet'-program.

Är det något att oroa sig för? <
Citera
2009-12-06, 15:56
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bramserud
Hej hopp!

försökte söka men hittade ingen tråd om det här problemet/frågan.
Har installerat nya WIN7 och då lagt på en "network bandwidth meter", för att hålla lite koll på hur snabbt det går.

Har dock märkt att datorn hela tiden, enligt mätaren, laddar ner med ca 3-4 kByte/s, även då man inte "gör någonting" på datorn = har stängt ner alla 'internet'-program.

Är det något att oroa sig för? <

Prova att avaktivera QoS om det är på. Denna tjänst låg och drog mycket bandbredd för mig i Win 7 innan jag avaktiverade.

Högerklicka på din nätverksanslutning (kontrollpanelen --> osv) välj egenskaper och bocka av QoS. QoS är inte en nödvändig tjänst samt att den är känd för att sega ner nätet i Win 7 därför bör alla avaktivera tjänsten och glömma den för alltid.
Citera
2009-12-06, 16:19
Medlem
bramseruds avatar
Fixade det nyss, men jag tyckte inte att det blev någon skillnad.
Iof tycker jag inte att jag upplever att internet går långsamt, det är mest bara "irriterande" att se att det är något som ligger o laddar ner, när jag inte gör något aktivt.
Citera
2009-12-06, 16:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Antivirus / brandväggsprogrammet ligger säkert och skuggar av för nya uppdateringar. Även Windows Update och Defender om du har detta igång. Har du även någon antispywareprogram som är felinställt så kan detta program ligga i bakgrunden och skuggar av alla tjänster och nya uppdateringar.
Citera
2009-12-06, 16:35
Medlem
bramseruds avatar
okej.

då förstår jag. inget egentligen att oroa sig för alltså.

tack för hjälpen
Citera
2009-12-06, 16:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nej, det är inget man behöver ligga sömnlös över.

Har du ett uppdaterat och en fungerande brandvägg och antivirusprogram igång så är detta i sin ordning. Dessa ligger som sagt och känner av uppdateringsdepån.

Det finns även flertal tjänster som ligger och skuggar av trafiken. Dessa tjänster, åtminstone många kan man avaktiverar då dom inte fyller någon funktion, åtminstone för en hemanvändare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in