Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-06, 00:33
Medlem
cochabambas avatar
Kan detta ordnas? Vad tycker ni? Själv läser jag mycket användbara/intressanta poster och skulle vilja ge ytterligare feedback. Har sett flera forum som har ett system med en siffra under nickname. Varje gång någon tycker du har postat något bra , höjs din siffra.
Skulle det kunna ordnas, eller ingen bryr sig?
2009-12-06, 00:37
Medlem
micaeles avatar
Detta är ett diskussionsforum, inget community. Så brukar det låta i de flesta fall och här passar det ganska så bra.
Vill du ha uppmärksamhet? Skriv bra inlägg så kommer folk ihåg dig och e-penisen förlängs.
2009-12-06, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
Kan detta ordnas? Vad tycker ni? Själv läser jag mycket användbara/intressanta poster och skulle vilja ge ytterligare feedback. Har sett flera forum som har ett system med en siffra under nickname. Varje gång någon tycker du har postat något bra , höjs din siffra.
Fullständigt meningslöst eftersom alla bara betygsätter posterna utifrån hur mycket de håller med posten, inte hur seriöst de tycker att den är.

Med andra ord kan man få extremt bra reputationspoäng genom att spamma sönder FB med poster där man bara skriver "SD2010", "död åt muslimerna" och "feminist blir man om man inte får knulla". Om man däremot skriver inlägg i kvalité med akademiska avhandlingar och i dessa riktar kritik mot nazism, så kommer man att få rekordstort minusreputationspoäng.
2009-12-06, 00:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det skulle ju inte gynna oss som skriver en massa skitinlägg, så nej tack
2009-12-06, 00:39
Medlem
Porryhatters avatar
Är säker på att jag läst detta förslag flera gånger tidigare.

Med tanke på att man får ha olika åsikter här och inte alltid håller med varandra. Så skulle jag gissa på att systemet inte direkt blir så effektivt.
2009-12-06, 00:55
Medlem
epost72s avatar
Detta förslag har förekommit i olika varianter och det är nog inget som passar för FB.
Här räknas postcount och registreringsdatum inget annat
2009-12-06, 00:59
Medlem
cochabambas avatar
Håller med er!!

vad bra att det inte finns då. Hade nog haft rätt dålig rep efter denna tråden hehe =)
2009-12-06, 01:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
vad bra att det inte finns då. Hade nog haft rätt dålig rep efter denna tråden hehe =)
Jo. Alla diskuterar vi på lika villkor, en publik betygsättning av medlemmar skulle bara skapa fördomar och förutfattade meningar istället för att bilda sig en uppfattning från aktuella inlägg.

Det vore dessutom förödande för sådana som mig ifall ett rep-system fanns, jag skulle lätt ligga på minst -15000.
2009-12-06, 01:20
Medlem
Zwerchstands avatar
Överst: Viktigt: (¯`°•¸ Saker ni bör läsa innan ny trådstart ¸•°´¯)
—> Sammanställning av alla föreslagna funktioner - nya som gamla
—> Betygsätta inlägg varur citeras klarsyn:
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Fungerar ypperligt på forum där alla i grund och botten är samlade av ett gemensamt intresse men inte på diskussionsforum.
Öppenheten på Flashback kommer till priset av att seriöst menade extrafunktioner får stå tillbaka för de tramsares missbruk, vilkas välkommenhet villkorar just öppenheten.
Senast redigerad av Zwerchstand 2009-12-06 kl. 01:29.
2009-12-06, 01:53
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:

Äsch. 99% av alla förslag till att ändra något på forumet blir sågade direkt ändå. Glöm bort att du skapade den här tråden och posta några "tvåan"-inlägg så är allt glömt.
2009-12-06, 03:50
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
En form av betygssystem, alltså ingenting som hör hemma på ett diskussionsforum. Är du kåt på uppmärksamhet så föreslår jag du filar mer på dina inlägg kontra ett betygssystem. Dock så är har Varnagel lagt beslag på titeln "se och ha judar-på-loftet", så du får hitta en annan nisch.

Edit: Det finns en tråd i Laidback där folk betygsätter varandra (inte nått som syns i profilen), "rate me/hur känd är jag?" eller vad fan den nu heter. Men du kommer inte att ha tillgång till LB på minst sex månader, så du har gott om tid att bygga upp ditt "rykte" tills dess.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2009-12-06 kl. 03:56.
2009-12-06, 04:17
Medlem
Ett Hunds avatar
Tillsägelser har delats ut till dessa fyra användare för att ha gått off-topic och tramsat i tråden:
  • AquaRegia
  • BenganUtanK
  • FBKUK
  • gadzoox
Dessutom låser jag tråden här, med hänvisning till Betyg på medlemmar och deras inlägg?

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in