2009-12-05, 22:28
Medlem
ExtraAllts avatar
"Alia Khalifa, en ung kvinna, som valt att följa sin tro hamnade i konflikt med sin skola på grund av sin klädsel. Frågan är var gränsen går för samhällets tolerans."

Vad tror hon?! Varför är det så jävla svårt att anpassa sig?
Vad försöker TV4 visa? Att Sverige inte tar hand om alla invandrare? Har inte invandrare i Sverige fått tillräckligt?
Hur kan hon tro att vi vill ha en barnskötare som inte ens visar ansiktet?
Ja, hon kanske vill vara barnskötare åt muslimer, men varför ska då muslimer ha speciella barnskötare? Duger inte våra barnskötare? Och varför flyttar dessa människor till ett land som dom vet i grund och botten är kristet?
Jag har inget emot invandrare, så länge dom anpassar sig till samhället. Vill man vara muslim/jude/kristen/pastafari eller vad man nu tror på ska man vara det i sitt hem och inte skylta med det!
Citera
2009-12-05, 22:42
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
"Alia Khalifa, en ung kvinna, som valt att följa sin tro hamnade i konflikt med sin skola på grund av sin klädsel. Frågan är var gränsen går för samhällets tolerans."

Vad tror hon?! Varför är det så jävla svårt att anpassa sig?
Vad försöker TV4 visa? Att Sverige inte tar hand om alla invandrare? Har inte invandrare i Sverige fått tillräckligt?
Hur kan hon tro att vi vill ha en barnskötare som inte ens visar ansiktet?
Ja, hon kanske vill vara barnskötare åt muslimer, men varför ska då muslimer ha speciella barnskötare? Duger inte våra barnskötare? Och varför flyttar dessa människor till ett land som dom vet i grund och botten är kristet?
Jag har inget emot invandrare, så länge dom anpassar sig till samhället. Vill man vara muslim/jude/kristen/pastafari eller vad man nu tror på ska man vara det i sitt hem och inte skylta med det!

Hmm... tror jag såg trailern eller nått... det är ingen rättighet att dölja sitt ansikte! Men vill hon ha sin burka(eller vad det nu heter) så får hon väl ha det men då får hon acceptera att det blir lite problem med sekulärt samhälle som sverige. Vissa yrken kräver faktiskt ansikte emot ansikte kontakt.
Citera
2009-12-05, 22:51
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Hmm... tror jag såg trailern eller nått... det är ingen rättighet att dölja sitt ansikte! Men vill hon ha sin burka(eller vad det nu heter) så får hon väl ha det men då får hon acceptera att det blir lite problem med sekulärt samhälle som sverige. Vissa yrken kräver faktiskt ansikte emot ansikte kontakt.

Exakt vad jag menar! Det är lika dumt som att en dömd pedofil ska kräva sin rättighet att jobba på dagis! Det går inte ihop!
Citera
2009-12-05, 23:47
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Exakt vad jag menar! Det är lika dumt som att en dömd pedofil ska kräva sin rättighet att jobba på dagis! Det går inte ihop!

mja.... det ju en viss skillnad på dom två sakerna, men förstår din poäng!
Citera
2009-12-05, 23:48
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Som vanligt kommer det vinklas till att skolorna och div myndigheter är bovar som inte låter något så efterblivet som burkakläda kärringar ska få jobba med barn.

Man fattar ju själv att skull jag välja att ha en sopsäck på mig så skulle folk aldrig låtit mig jobba på dagis osv men så fort man hänvisar till medeltidslogik och självplågande kvinnor så är alt så fint och rena rama finkulturen.

suck man blir så trött.
Citera
2009-12-05, 23:57
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Som vanligt kommer det vinklas till att skolorna och div myndigheter är bovar som inte låter något så efterblivet som burkakläda kärringar ska få jobba med barn.

Man fattar ju själv att skull jag välja att ha en sopsäck på mig så skulle folk aldrig låtit mig jobba på dagis osv men så fort man hänvisar till medeltidslogik och självplågande kvinnor så är alt så fint och rena rama finkulturen.

suck man blir så trött.

jo... blivit nån sorts sport att vara diskreminerad.... varenda en verkar ju delta också...
Citera
2009-12-06, 00:00
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan

suck man blir så trött.

Men tänker alla andra som oss eller tänker dom "gud vad det är synd om alla muslimer i Sverige"? Varför visas ens sånna program?
Citera
2009-12-06, 00:05
Medlem
MoLoKs avatar
Hon Khalifa igen. Finns det bara en som bär niqab som kan prata svenska eller? Hon är ju fan i TV varannan månad.
Citera
2009-12-06, 01:11
Medlem
simonpimonpoos avatar
Det är som att en man utan armar skulle bli diskriminerad av rasistlandet Sverige då han inte får bli busschaufför
Citera
2009-12-06, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Det är som att en man utan armar skulle bli diskriminerad av rasistlandet Sverige då han inte får bli busschaufför

Får mig att tänka på detta http://www.youtube.com/watch?v=TLkbh2Nw7ws - När man ser det klippet skrattar man självklart och tänker sånt kan inte hända i verkligheten men tycker Khalifas "fall" är otroligt likt.
Senast redigerad av Znorken 2009-12-06 kl. 01:36.
Citera
2009-12-06, 03:12
Medlem
LasseKongoos avatar
Så typiskt av TV4 att nappa på detta och göra en stor sak av det, självklart kommer det vinklas emot skolan vilket är jävligt irriterande, får nästan en känsla av att TV4 vill ta på sig en roll och "tala för folket" precis som att detta skulle vara nåt normalt och att VI måste anpassa oss efter dom.

Suck..
Citera
2009-12-06, 04:00
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Får mig att tänka på detta http://www.youtube.com/watch?v=TLkbh2Nw7ws - När man ser det klippet skrattar man självklart och tänker sånt kan inte hända i verkligheten men tycker Khalifas "fall" är otroligt likt.

Först skrattade tills jag grät! Sedan grät jag bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in