Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Säga vad man vill om Tobias Hübinette, men karln är lika äkta som han är galen till skillnad från de andra syltryggarna bland det klientel han beblandar sig med. Jag ser honom litet som den missförstådda högfungerande autisten som egentligen bara vill hålla på och katalogisera, registrera och indexera sina gamla nazister samt bearbeta det uppenbara trauma hans adoption innebar genom sin forskning.
Bland små fittor som säger att de menar en sak men gör en helt annan sak är Tobias Hübinette något av en frisk fläkt. Dessutom håller jag honom faktiskt som intellektuellt hederlig (utan att säga att jag nödvändigtvis håller med om hans slutsatser av sin forskning) då han -- även om det förmodligen var omedvetet -- exempelvis på ett alldeles fantastiskt sätt illustrera den otrygghet i "Flempan" som så många andra vittnat om med rasiststämpel i pannan som resultat. Jag har svårt att inte vara förtjust i någon som inte minst låter ett sådant inlägg med tillhörande replikskifte där han själv anklagas för just rasism faktiskt ligga kvar.
De andra jävla ormarna i Expo-nästet hade gjort allt i sin makt för att rensa upp och leka som om det aldrig hade hänt.
Hübinette är vänsterns motsvarighet till Karl-Olov Arnstberg. Lite för obekväm för sitt eget bästa, men som den äkta forskare han är skiter han i det i jakt på svaren. Och det jag sett i mina egna interaktioner med honom är att han också faktiskt ibland kanske inte kan, men åtminstone försöker revidera sina åsikter. Bara det är stort sett till vilka andra jävla bakåtsträvande hjon man finner bland hans kollegor och bekanta.
Jag diggar någonstans ändå karln, utan att nödvändigtvis som sagt vara ett fan av de slutsatser han drar av sin forskning.
Det fanns en tid då det på allvar var nästan enbart honom jag följde på Facebook, just för att vad man än tycker om honom får man åtminstone läsa lite skit man ibland knappt skådat tidigare.
Han är en asian brother. Det är synd att han är kommunist.
De Korea-adopterade har en intressant psykologisk profil som ligger nära vissa andra debatter.
Att ha fel kropp för sitt kön är en sak, att ha fel kropp för sin upplevda ras och kultur en annan.
Hur intergrerar man om man t.ex. vill bli svensk och inte har ett svenskt utseende.
Paolo inte svensk. Henke Larsson inte svensk, Tobias H inte svensk.
Varför självidentifierar de inte som svenskar?
Vad är det ni har hållt på med, massa vita SJW människor som inte ser att hela narrativet är finished nu när halvblod och adoptivbarn alla slår i 50 och aldrig kommer bli svenskar, inte vill bli svenskar.
Expo fattar inte integrationsproblemen, har inga lösningar. De gör sin samma gamla grej de alltid gjort.
De har noll lösningar, bara anklagelser.