Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-05, 18:37
Medlem
RoyKeanes avatar
Tjena.

Har precis formaterat om datorn. Lagt in XP. Fått alla drivrutiner på plats.
Har dock åkt på ett problem.

Vid varje uppstart av datorn kommer det upp nere i högra hörnet att ny maskinvara hittats, men att det saknas drivrutin typ, också kommer det upp en guide om att lägga in ny maskinvara. Jag har ingen aning om vad detta kan vara och datorn hittar iheller ingen drivrutin (inte heller windows update.)

En ledtråd jag kan ge är att i enhetshanteraren Under datornamnet finns det nåt som heter Andra enheter och under den nåt som heter okänd enhet (denna enheten fungerar inte korrekt. Och det enda jag kan få fram om det är att efter plats står det: på Radeon X1950 Series. Hittar inte heller där nån drivrutin till detta.

Nån som vet vad detta beror på eller rentav vet vilken drivrutin jag ska ha?

Vore mkt tacksam för hjälp! Har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till datorer!
Citera
2009-12-05, 18:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tips tills nästa trådrubrik

0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om

Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.

//Mod
Citera
2009-12-05, 18:58
Medlem
Bean11s avatar
Radeon x1950 är ett grafikkort. Har du kvar installeringsfilerna till denna på en cd t.ex.?
Citera
2009-12-05, 19:00
Medlem
G2rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Radeon x1950 är ett grafikkort. Har du kvar installeringsfilerna till denna på en cd t.ex.?
Skulle precis skriva samma sak..
Citera
2009-12-05, 19:03
Medlem
RoyKeanes avatar
Nej det har jag inte. Har dock laddat ner drivrutinen för mitt kort på ati.com. Löste tyvärr inte problemet..
Citera
2009-12-05, 19:10
Medlem
Bean11s avatar
Då räcker tyvärr inte mina kunskaper till (var ett tag sen man använde xp, sitter fast med vistajäveln:@) men har du provat support?

http://support.microsoft.com/kb/314464/sv
Citera
2009-12-05, 19:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör Windows Update manuellt via Internet Explorer flera gånger i rad tills du inte längre har några kritiska ELLER valbara uppdateringar kvar att installera. Då kommer du att få HD-AUDIO drivare från Microsoft och den okända enheten är installerad.

Vad ser PCI-vendor/Hardware-ID strängen ut?
Citera
2009-12-05, 20:20
Medlem
RoyKeanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör Windows Update manuellt via Internet Explorer flera gånger i rad tills du inte längre har några kritiska ELLER valbara uppdateringar kvar att installera. Då kommer du att få HD-AUDIO drivare från Microsoft och den okända enheten är installerad.

Vad ser PCI-vendor/Hardware-ID strängen ut?

Har nu gjort windows updaten manuellt 2 ggr. Har inte hjälpt hittils. Märkte nu oxå att det kommer 2 såna rutor om att ny maskinvara hittats...

Det med PCI-vendor/Hardware fattar jag inte riktigt va du menar...du får nog formulera det som om jag vore 5!
Citera
2009-12-06, 00:14
Medlem
RoyKeanes avatar
Löste sig nu. Fick ett tips om programmet Driverscanner, funka kanon! Tack för er hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in