2009-12-05, 18:28
Medlem
Sneks avatar
Tjena,

Idag har jag druckit 1,66L energidryck.

2x Frank's 50cl
2x X-Ray Juicy 33cl

Tror ni detta är farligt? Hört att man "får" dricka max 2st om dan (alltså 25cl+25cl=50cl om dan). Är så jävla gott så jag drack på som fan.
Citera
2009-12-05, 18:34
Medlem
SkoterBengts avatar
nej det är inte farligt.
Citera
2009-12-05, 18:37
Medlem
felstegs avatar
Det är antagligen inte så farligt. Du har fått i dig en dos motsvarande ca 530 mg koffein. Det är långt ifrån farlig dos men du borde passa dig från att dricka för mycket för ofta.

Koffeinträsket är inte så harmlöst som man skulle kunna tro ibland.
Citera
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
nej det är inte farligt.

No shit? I så fall tar jag en till Frank's
Citera
Medlem
Du kommer må illa som fan imorron, ungefär som en bakfylla detta vet ja då jag drack 2liter i förrigår och mådde illa hela dagen igår !
Citera
2009-12-05, 18:39
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeachoklad
Du kommer må illa som fan imorron, ungefär som en bakfylla detta vet ja då jag drack 2liter i förrigår och mådde illa hela dagen igår !

Ajdå, vill ju inte må dåligt imorgon bara för att dricker energidryck... Har ju planer för imorgon.

Förresten, jag lär vara pigg ikväll?

Kan också tillägga att jag just nu sitter och smuttar på ännu en iskall Frank's... Det är SÅ gott!
Senast redigerad av Snek 2009-12-05 kl. 18:45.
Citera
2009-12-05, 18:45
Medlem
Det kmr inte hända ett skit, inte farligt och du kmr inte att må dåligt heller. Jag drack 4 ½Liters Rockstar (32mg koffein/100ml) på några timmar och kände ingenting. Sen så drack jag en halv platta cola (12st med 45mg koffein/100ml st) på en dag och kände inget då heller förutom lite ont i magen :P, fast jag har ju vart koffeinaddict i något år nu också..
Citera
2009-12-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Ajdå, vill ju inte må dåligt imorgon bara för att dricker energidryck... Har ju planer för imorgon.

Förresten, jag lär vara pigg ikväll?

Kan också tillägga att jag just nu sitter och smuttar på ännu en iskall Frank's... Det är SÅ gott!

När jag dricker nått med koffein efter typ 9 eller 10 så kan det bli svårt att somna tidigt och jag är ganska van med koffeinet också. Men det är olika för alla, om du har druckit dom under dagen fram tills nu så är det nog inga problem . Men det beror också lite på om du är trött för saker du har gjort under dagen. Om du bara har suttit inne så blir det ju självklart svårare att somna efter energidrycken men om du har vart ute och gjort saker så gör det nog inte lika mycket.

Kan också nämna att jag har druckit när jag sett på tv i sängen och sen kunnat somna direkt efter ändå.
Citera
2009-12-05, 18:56
Medlem
Sneks avatar
Börjar känna en konstig yrsel i huvudet nu, typ början på en migrän. Skojar inte... Går ifrån datorn en stund, lägger mig på sängen... Sen bulltar det för jävligt i bröstet, känns som jag har hjärtklappning. Nej nu lägger jag mig på sängen...
Citera
2009-12-05, 18:57
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
När jag dricker nått med koffein efter typ 9 eller 10 så kan det bli svårt att somna tidigt och jag är ganska van med koffeinet också. Men det är olika för alla, om du har druckit dom under dagen fram tills nu så är det nog inga problem . Men det beror också lite på om du är trött för saker du har gjort under dagen. Om du bara har suttit inne så blir det ju självklart svårare att somna efter energidrycken men om du har vart ute och gjort saker så gör det nog inte lika mycket.

Kan också nämna att jag har druckit när jag sett på tv i sängen och sen kunnat somna direkt efter ändå.

Jag har druckit dessa under dagen. Från 13:00 fram tills nu när jag sitter med min Frank's här.
Citera
2009-12-05, 18:58
Medlem
Hjärtklappning är inte trevligt alls? Fick det då jag hade 850mg koffein i blodet (utan tolerans).
Försök att lugna ner dig själv bara, drick mycket vatten!

Koffein kan vara jävligt obehagligt att överdosera. Men jag tycker inte att du borde ha speciellt mycket i dig nu.

Hade du dragit i dig allt på en gång hade du väl haft runt 530mg i dig. Men halveringstiden är 4 timmar så.
Senast redigerad av FrankAbagnale 2009-12-05 kl. 19:03.
Citera
2009-12-05, 19:01
Bannlyst
Du kan förvänta dig en sprutlackering på toa om du är ovan drickare.
Du kan även få hjärtklappning.
Du bör inte utöva någon fysisk aktivitet inom de närmsta 24 timmarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in