2009-12-04, 23:56
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Hej alla nattglada FB:are!
Jag undrar hur jag kan ta bort den där jobbiga rutan "säkerhetscenter" som kommer upp varje gång man startar datorn? Har någon något härligt haxxx som får bort det?

När jag ändå frågar, finns det något enkelt sätt jag kan göra så att datorn startar snabbare, laddar så jävligt när man kommit till skrivbordet. Har bara MSN, Skypte och virusskydd på autostart.
Citera
2009-12-05, 00:02
Medlem
AquaRegias avatar
På första frågan vet jag inte, men det brukar väl finnas en checkbox att kryssa i någonstans?

Har du många ikoner på skrivbordet?
Citera
2009-12-05, 00:41
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Har 20 ikoner just nu, men brukar hålla det nere. Vanligtvis c.a 10
Citera
2009-12-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt
Har 20 ikoner just nu, men brukar hålla det nere. Vanligtvis c.a 10
Se över dina inställningar i Säkerhetscenter, eller läs vad rutan som poppar upp säger.
Den rutan poppar inte upp utan vidare, oerhört konstigt att den gör det för dig. Kanske har du deaktiverad brandvägg och inget uppdaterat eller deaktiverat virusskydd. Hur är det med ditt OS, är det uppdaterat?

Vad gäller att snabba upp, ta en glutt i Msconfig, inte allt som startar som dyker upp i systray. Eller posta en HijackThis logg.
Citera
2009-12-05, 11:08
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Har gjort en log, vad ska jag göra med den nu då?
Är för stor för att posta och jag är lite rädd av mig så vet inte om jag vill göra det. Man vet ju aldrig var alla datorsnillen kan göra
Citera
2009-12-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt
Har gjort en log, vad ska jag göra med den nu då?
Är för stor för att posta och jag är lite rädd av mig så vet inte om jag vill göra det. Man vet ju aldrig var alla datorsnillen kan göra
Den visar vilka och hur många processer och program som är installerade samt vad som startar upp mm. Med den kan man se om du har gamla versioner eller nåt skadligt osv.

Lite mer info finner du här om du är nyfiken: https://www.flashback.org/showthread.php?t=439666
Citera
2009-12-06, 00:59
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Tack så mycket för guiden! Jag tog bort lite saker som jag visste var gamla program som jag inte använder längre.
Vet inte om det vart någon skillnad men, användbart tips i framtiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in