• 1
  • 2
2009-12-04, 22:38
Medlem
tomtemoors avatar
Ngon som vet ngot om lektorn frn Stenberga som mrdade och brnde ner kkar mellan Virserum och Vetlanda? Min nyfikenhet kommer sig eftersom min far arbetade som brandman i det nmnda distriktet och sledes var med om att slcka ngra av de brnder galningen anlade.
Tydligen r han p vg att slppas ut frn psyket (fr visst fick han rttspsykiatrisk vrd?) nu i dagarna.
Allt r av intresse, hur han var som person och om ngon trffat honom p psyket (eller i fngelset).

Jag har endel om honom och hans dd p lager som min far har berttat, berttar grna om det finns intresse.
Citera
2009-12-04, 22:51
Medlem
Pratbubblans avatar
Ja, bertta grna.

Lite bakgrund:
http://www.expressen.se/nyheter/1.92...son-slapps-fri
Citera
2009-12-04, 23:21
Medlem
tomtemoors avatar
Hu, det r en farlig person de slpper ls minsann... Jag vet bara det som min far har berttat, kan hnda att han minns endel fel.
Han knde honom inte eller s, han var bara med och slckte ngra av de brnder han anlade. Tydligen kte han i princip fast med stickorna i nven efter att ha tnt ett ljus p nn hskulle eller liknande, och lmnat en massa brnnbart material runt det i uppenbart syfte att brnna ner alltihop.
Om jag frsttt det rtt var han skuggad av polisen som tappade honom. De fick emellertid upp spret igen, och enligt far finns till och med bildbevis dr han tuttar p och s haffade de honom nr han var p vg mot Jnkpings-hllet dr han gde ngon sommarstuga eller grd.
Jag tror att han egentligen brjade med att brnna ner nn fastighet han sjlv gde (frskringsbedrgeri) och fr att inte bli misstnkt s tuttade han p lite fler hus/grdar.
Rtta mig om jag har fel men nr han mrdade syskonparet (frst brodern som han lurade hem till sig och sedan systern i deras hem som han sedan brnde ner) s anlade han ven brnder runt omkring. Tydligen lg det brinnande huset uppe p en kulle eller liknande, och drifrn sg brandmnnen att det brann p en hel massa stllen runt omkring ocks.
Enligt far har det frsvunnit lite folk mystiskt runt hans trakter och han har vl varit ptnkt som grningsman...

Det enda jag egentligen vet om honom som person r att han skte jobb som lrare p Hultsfreds hgstadieskola, Albcksskolan men pgrund av att han var tidigare dmd fr nt s hade de anledning att se frbi att han hade hgst kompetens.
Enligt far s tyckte inte rektorn att han lmplig att undervisa i samhllskunskap bland annat.

Vill veta det mesta om denne man av folk som trffat honom.
Senast redigerad av tomtemoor 2009-12-04 kl. 23:24.
Citera
2009-12-05, 05:35
Medlem
Crime-boys avatar
nn som vet om han finns i NK?
Citera
2009-12-05, 07:45
Medlem
Stenbergamannen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stenbergamannen

Citat:
Visst gjorde han ont
Visst kallar mnga Stenbergamannen, pyromanen, fr ond, fortstter Lars Lidberg. Han gjorde sig skyldig till mordbrand och mord. Han hgg ocks tummen av sitt offer, och satte fingeravtryck p vggen med den, fr att leda misstankarna t fel hll.
- Jag bedmde att han hade frndringar i pannloben och stred fr att han skulle dmas till vrd, men han fick livstids fngelse. Nyligen ville han trffa mig och jag fick ta bilder av hans hjrna. De visar att frontalloben r s gott som borta. Det innebr att han inte kan styra sitt beteende, som bestr i upprepade anlagda brnder. Han kan inte hlla det tillbaka. Men det r klart att det var ont det han gjorde. Han ddade ju mnniskor.

http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12
Citera
2009-12-05, 11:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stenbergamannen igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
nn som vet om han finns i NK?

Ja han skall finnas i ngon av rgngarna av NKK. Minns dock inte vilken?

Nr han nu skall slppas frn psyket s skulle det inte frvna mig om det brjar att brinna igen? En mycket mycket farlig herre "Stenbergamannen"!
Citera
2010-02-17, 19:55
Medlem
Jaa, sedan oktober 2009 r han en fri man. Fri att sl till igen. Han slog alltid till d det var fullmne... Sjuk var han s till den milda grad att han kapade av tummen p gubben han mrdade och tryckte tummen p diverse freml fr att det skulle se ut som om herr Gunnarsson (den mrdade) hade tagit i de grejorna. En granne p lantstllet sg honom (lektorn) kra frbi alldeles ensam i sin bil i maj mnad (2009). Grannen fick sin ladugrd nedbrnd 2 ggr av lektorn...
Citera
2010-02-18, 16:53
Medlem
Jag satt tillsammans med Johansson p Skens KVA fr ngra r sedan. Pratade en del i frbifarten med honom... En intellegent herre, mer n lovligt narcissistisk till sin lggning dock
Minsta antydan till kritik mot hans person s reagerade han med eftertryck
Han ansgs vl med tanke p alla sina permissioner som i det nrmaste frdigrehabiliterad vid den hr tiden. Tror nog inte att risken fr fortsatt brottslighet r srskilt verhngande i dagslget...
Citera
2010-02-19, 17:16
Medlem
Ja, just det... Hans "kknamn" var givetvis "Flames" Inget som han sjlv verkade uppskatta iof...
Citera
2010-02-21, 17:33
Medlem
Eldade han inte upp ngot KFUM-hus i Uppsala under sin studietid?
Citera
2010-02-21, 17:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenssonAspierant
Ja, just det... Hans "kknamn" var givetvis "Flames" Inget som han sjlv verkade uppskatta iof...

Ett verkligt passande "kknamn" fr lektorn frn Stenberg.
Citera
2010-03-20, 13:03
Medlem
e_peppes avatar
ngon som vet var han bor nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto