Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-04, 17:42
  #1
Medlem
Tja!

Äre nån som har detta spel?? Jag MÅSTE lägga vantarna på det!!
Det är ett spel liknande Myst/Atlantis etc...

Tack på förhand!
Citera
2010-02-28, 18:29
  #2
Medlem
Albiwns avatar
Är också på jakt efter spelet, men det verkar vara totalt omöjligt att hitta något om det! Inte ens några bilder finns?!

Jag vet att jag hade boxen med blackout, kosmopolitan och ett spel till.. Kommer inte ihåg vilket.

Obehagligt spel.
Citera
2010-03-01, 09:50
  #3
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Spelet existerar i princip inte. Tråden skulle förmodligen höra hemma i retro forumet dock.

Är det svenska IQ-media som har utvecklat det? http://www.mobygames.com/browse/games/iq-media/ För spelet finns inte där...
Citera
2010-09-07, 15:47
  #4
Medlem
Jodo21s avatar
Hittade det här spelet idag för en liten slant.
Hade inte hört talas om det innan men av det jag läste på baksidan så verkade det ganska unikt (för sin tid ) så jag slog till.

Med en komplett box med alla manualer + en novell/bok av manusförfattaren på 150 sidor så får man nästan påstå att man har för ovanlighetens skull gjort ett mindre fynd.


Men att hitta info om spelet på nätet verkar vara näst intill omöjligt. Trots att man har tillgång till allt material.

Men spelet är iallafall utvecklat av danska Deadline Media från början.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deadline_Games

Han som skrivit manuset och boken heter Michael Valeur.

Enligt baksidan så gör Micke Persbrandt en av rösterna till den svenska översättningen.

"I denna psykologiska thriller är det du själv som har huvudrollen. Dina handlingar styr spelet, förutsättningarna ändras hela tiden och du kommer tvingas in i dimensioner varje gång du spelar. Med sin film-noir liknande känsla är detta detta ett spel som kommer beröra dig på djupet.

Handlingen utspelat sig i en stad vid havet, någonstans i Europa. När spelet börjar har du precis vaknat upp med total minnesförlust, en en främmande lägenhet. Intill dig ligger ett huvudlöst lik. Vad har hänt, vem är du och vad ska du göra? Din kamp för att undkomma ditt öde börjar.

I Blackout träffar du på många olika karaktärer i form av "mänskligt" levande dockor. Huvudrollernas röster görs bland annat av Michael Persbrandt och Lars Demian. Hela staden är byggd i skalenlig miniatyrmodell som ger en detaljerad och stämnigsfull känsla som överträffar allt du tidigare upplevt.

Ett vansinnigt spännande spel..."

Så lyder texten på baksidan av fodralet.

Låter ju rätt så lovande måste jag säga, ser fram emot att testa det här. Om man nu får igång det överhuvudtaget dvs.
Citera
2010-09-07, 16:16
  #5
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodo21
Huvudrollernas röster görs bland annat av Michael Persbrandt och Lars Demian.
Usch. Hoppas engelska röster finns.

Men spelet verkar ganska intressant, återkom gärna med en recension senare.
Citera
2010-09-07, 16:58
  #6
Medlem
Threedots-deads avatar
Här finns lite info:
http://www.giantbomb.com/blackout/61-29098/

Jodo får gärna slänga upp en torrent på spelet om han får lite tid över.
Citera
2010-09-07, 16:59
  #7
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodo21
(...)
Låter ju rätt så lovande måste jag säga, ser fram emot att testa det här. Om man nu får igång det överhuvudtaget dvs.
Om det spelet skulle "råka" hamna på nätet så är det säkert fler med mig här på FB som skulle vara tacksamma för en länk till en torrent eller liknande...
Citera
2012-01-10, 01:33
  #8
Medlem
torrent finns här om någon undrar:
http://thepiratebay.org/torrent/6663541/Blackout
Citera
2012-01-12, 22:51
  #9
Medlem
WizardInBlacks avatar
Någon som får detta att funka i Windows 7?
Citera
2012-01-13, 00:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizardInBlack
Någon som får detta att funka i Windows 7?

Du måste installera Windows 98 eller liknande på virtual PC och sedan installera spelet därifrån.
Av någon anledning måste du också köra 16-bit versionen...
Lite krångel, men värt det. Det här är ett av de skummaste och mest unika spel jag har spelat.
Citera
2012-12-06, 23:03
  #11
Medlem
Har någon möjlighet att ladda upp detta spel på något smidigt sätt?
Vore helt underbart att få spela detta igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback