I början av året sedan skrev jag i en tråd att Bertil Gärtner bodde i Kungsbacka. Han dog ett halvår senare. Idag skrev en person i samma tråd och klargjorde mycket tydligt att Bertil Gärtner minsann var död och så den här smileyn

direkt efter. När jag mailade denna person att jag skrev min uppgift för sex månader sedan när den var aktuell fick jag detta svar från honom:
Citat:
Ett förtydligande har aldrig skadat. Lär dig att uppdatera vad du skriver, dito. Eller menar du på fullt allvar att allt som är skrivet gäller för evig tid? I så fall är detta fel forum för dig.
Har jag missuppfattat något? Ska jag alltså minnas vad jag skrivit för ett halvår sedan (eller flera år tillbaka) och gå in och korrigera detta om det är inaktuellt i alla trådar jag skrivit i? Jag har flera gamla användare som jag skrivit många inlägg med genom åren. Jag registrerade mig första gången
mars 2005 och har sedan dess skrivit
6 387 inlägg med olika användare. Ska jag alltså sitta då och då och leta igenom alla dessa inlägg för att se om något som var fakta då inte stämmer längre?
Det vore intressant att höra från mods och andra användare hur ni resonerar om gamla inlägg som blivit inkorrekta. Är det vedertagen sanning och en självklarhet att man ska gå tillbaka till sina gamla inlägg och kontinuerligt korrigera dessa ifall de blivit inaktuella? I så fall har jag missat det rejält.

Jag minns inte alls vad jag skrev i för trådar för ett år sedan. Eller för en månad sedan...