2010-04-26, 14:45
Medlem
Jag tycker ni ska ha lite tålamod med Eguren, han hade ju för fan en fast startplats i ett topplag i spanska ligan ganska nyligen (även om ingen visste varför), det är helt enkelt omöjligt att han nu skulle vara för dålig för allsvenskan.

Mer oklart vad Bojan kan tillföra.
Senast redigerad av hosebag 2010-04-26 kl. 14:49.
Citera
2010-04-26, 14:45
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
För övrigt ät tv4 jävligt äckliga! Igår var det bojkott, idag är man på presskonferensen.

Bojkott? har jag missat något för har inte fyran bara gått ut med att man inte tänker sända fler matcher med aik i tipslördag?
Citera
2010-04-26, 14:46
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Just det fetstilta tror jag du har ganska fel på. Lag som är skickliga just nu, HeIF, Häcken osv har vi mött och det är dessa lag som faktiskt spelar bra fotboll som Djurgården kommer till sin rätt emot. Vi ser ut som ett gäng skadeskjutna rådjur när vi själva måste ta initiativen och leda matcherna, men så fort vi möter lag som spelar ett bättre spel än vad vi klarar av så höjer vi oss ett snäpp och kör på vassa kontringar och fipplar in lite bollar.

Fan vad det skulle sitta som en smäck med en vinst därnere i gröthalsarnas näste ikväll! Jag kommer inte vara där pga jobb härhemma, men jag förlitar mig på att dom spelar precis så som jag vill att dom ska spela!

Ni är inte bra på att föra matcher. Det har du rätt i. Frågan är: Är ni bra på att försvara er då? Är ni bra på något egentligen? Skulle väl vara att kontra då. Ni har nog lite snabbhet får man säga.
Jag tror vi vinner ikväll, definitivt - men man ska aldrig räkna bort något lag.
Citera
2010-04-26, 14:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Ni är inte bra på att föra matcher. Det har du rätt i. Frågan är: Är ni bra på att försvara er då? Är ni bra på något egentligen? Skulle väl vara att kontra då. Ni har nog lite snabbhet får man säga.
Jag tror vi vinner ikväll, definitivt - men man ska aldrig räkna bort något lag.

Vi är bra på att älska vårt lag, i motgång och i medgång!
Något annat kan jag fkatiskt inte säga med tanke på inledningen av den här säsongen. Men det är kul att ni äntligen gör några bra matcher.: Men det är dags för ert sedvanliga fall snart, förhoppningsvis startar det ikväll.
Citera
2010-04-26, 14:49
Medlem
Klart att Stahre ska gå till Grekland om han får 300k i månadslön.
Att svära/kasta skit på Stahre för lagets dåliga start är patetiskt.
Lycka till i Grekland Stahre och tack för den korta tiden vi hade tillsammans.

Klart att Baxter kan dubblera som AIK's tränare och Finlands förbundskapten. Frågan är om finnarna tycker det och om inte finnarna kan tänka sig att släppa honom då han misslyckades med att ta dem till VM i Sydafrika?
Citera
2010-04-26, 14:51
Medlem
Citat:
Klart att Baxter kan dubblera som AIK's tränare och Finlands förbundskapten. Frågan är om finnarna tycker det och om inte finnarna kan tänka sig att släppa honom då han misslyckades med att ta dem till VM i Sydafrika?
Jag tror inte att Finland ska börja sparka alla tränare som misslyckas med att besegra Tyskland i ett kval.
Citera
2010-04-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung

Man misslyckas inte om man missar VM med Finlands landslag. Det är vardag för finnarna.
Citera
2010-04-26, 14:53
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Bojkott? har jag missat något för har inte fyran bara gått ut med att man inte tänker sända fler matcher med aik i tipslördag?

Du har rätt, det handlade bara om tipslördagssändningara. Jag bryr mig inte så mycket faktiskt så jag hade i princip bara läst rubrikerna, och läser man endast rubrikerna så framstår det som tv4 ska bojkotta AIK helt. My bad.
Igår stod det väl "Vi samarbetar inte längre med AIK" på sportbladet? Något liknande var det i alla fall.

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1964830/tv4-bojkottar-aik-ar-ett-stort-beslut

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article7019065.ab
Citera
2010-04-26, 14:55
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi är bra på att älska vårt lag, i motgång och i medgång!
Något annat kan jag fkatiskt inte säga med tanke på inledningen av den här säsongen. Men det är kul att ni äntligen gör några bra matcher.: Men det är dags för ert sedvanliga fall snart, förhoppningsvis startar det ikväll.

Trots våra horribla säsonger kommer vi ändå före er. Så snacka inte för mycket om "våra fall."
Möjligt vi faller, men jag tror det inte - och verkligen inte ikväll.
Citera
2010-04-26, 15:04
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
Men hur ska man veta detta i förväg? Jag låter hellre Stahre gå än att han ska träna AIK mot sin vilja-

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Men hur vet man i förväg hur tränaren agerar i en sådan situation?
Efter att Norling sparkades anställde man internt, en tränare med rötter inom organisationen, man skrev även ett längre kontrakt med denne tränare, jag tycker ärligt talat att AIK inte kan klandras för denna situation.
Dessutom är en mittenklubb i Grekland antagligen det bästa en tränare från allsvenskan kan hoppas på just nu, tvivlar på att toppklubbar i de mer attraktiva ligorna rekryterar från allsvenskan.

Det är ju just det man gör klart i förväg, när man anställer tränaren. Att han har kontrakt över två/tre/fyra/whatever år och att man förväntar sig att han är kvar under de åren. Säger tränaren nej då så letar man reda på en annan tränare som accepterar villkoren. Om man nu vill jobba långsiktigt.

/feldgrau
Citera
2010-04-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det är ju just det man gör klart i förväg, när man anställer tränaren. Att han har kontrakt över två/tre/fyra/whatever år och att man förväntar sig att han är kvar under de åren. Säger tränaren nej då så letar man reda på en annan tränare som accepterar villkoren. Om man nu vill jobba långsiktigt.

/feldgrau

Eller hur, och dessutom måste man väl se till att få en rejäl kompensation om tränaren isåfall bryter kontraktet och bli kompenserade av klubben han går till typ.

Så som jag förstått detta så får AIK ingenting och Stahre får allt?
Citera
2010-04-26, 15:14
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau
Det är lite naivt att tro att tränaren stannar kontraktet ut bara för att han säger så i början. Det är helt enkelt en situation som det är svårt att förbereda sig på i förväg. Dessutom är det ovanligt att tränare får sådana erbjudanden som Stahre fick, speciellt med hans CV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in