2009-12-04, 12:48
Medlem
MajorMongos avatar
Vaknade idag till ett mycket bajsbrunt problem med mitt Vista. Jag startar laptopen, en Asus M51K, och jag möts direkt av problem. Framför mig står först en ruta som säger att "programmet inte kunde initieras" följt av en felkod benämnd som 0x800106ba. Jag trycker upp Firefox för att googla felkoden när jag märker att min taskbar har ändrat färg och är i någon Windows 98-liknande stil. Dessutom kan jag inte ansluta till internet.
Har googlar mig fram till att felkoden är pga Windows Defender. Men det andra vet jag inte vad som har hänt. Wifilampan som alltid lyser har slocknat, och jag har kollat att routern är på och fungerar. Wifin på datorn är även den påslagen.
Hur ska jag göra? Datorn är i stort sett oanvändbar! Jag ber även om ursäkt för eventuella stavfel, rättstavningsprogrammet i mobilen kan spela små spratt.
Citera
2010-07-28, 16:33
Medlem
MajorMongos avatar
Bumpar lite!

Ny skit inatt, Windows Audio Endpoint Builder slutade fungera helt plötsligt, skärmen blir svart i en halv sekund och internetanslutningen är borta! Igen!

Även denna gång vet jag att routen fungerar, allt är påslaget osv. men datorn hittar inget nätverk. Hur fan ska jag göra? Snälla hjälp, detta är frustrerande.

Edit: Nevermind! Jag ordnade det. Tydligen hade datorn stängt av trådlös kommunikation i sin hast att avsluta Audio Endpoint Builder.
Senast redigerad av MajorMongo 2010-07-28 kl. 16:36.
Citera
2010-07-28, 17:06
Medlem
Så det betyder att det fixade ditt först fel också antar jag...

Man kunde nästan ha trott att du hade fullt med virus och sånt.
Citera
2010-07-28, 22:12
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Så det betyder att det fixade ditt först fel också antar jag...

Man kunde nästan ha trott att du hade fullt med virus och sånt.
Nej, mitt första problem ordnade sig aldrig helt... Jag var tvungen att formatera om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in