Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-04, 09:48
Medlem
Sinsisters avatar
Jag blir galen! Jag försöker koppla in en stor fin LG-skärm till min laptop så att jag ska kunna se på film men det funkar ej!!!

Har kopplat ihop laptop + skärm och skärmen har en strömkabel som sitter i väggen. Laptopen hittar inte någon annan skärm (har windows vista) den stora skärmen verkar bara alltmänt död!

När jag kopplar in en stationär dator till stora skärmen så funkar den, men laptopen hittar fortfarande inte skärmen.

Hur göra?
Citera
2009-12-04, 15:31
Medlem
Sinsisters avatar
edit: jag vet att man ska trycka fn + Fknapp för att starta utmatning till skärmutgången men de funkar inte
Citera
2009-12-04, 16:02
Medlem
36050s avatar
Du måste väl ge lite mer info. Dvs vad det är för dator du har, jag skiter i vad skärmen har för någon tillverkare det är helt ointressant. Bättre att veta vad det är för dator och vad det är för gränssnitt du kopplar in skärmen med.
Citera
2009-12-04, 16:03
Medlem
Mr.Patrics avatar
Jag antar att du provat "Egenskaper --> Inställningar --> Utöka windows-skrivbordet till denna skärm" ?

Annars kan det finnas flera alternativ till funktions-knappen (Fn), Dell t ex. har bara en "skärm knapp" medans en del har flera och en del ger flera tryck olika saker...

Citat:
Ursprungligen postat av 36050
Du måste väl ge lite mer info. Dvs vad det är för dator du har, jag skiter i vad skärmen har för någon tillverkare det är helt ointressant. Bättre att veta vad det är för dator och vad det är för gränssnitt du kopplar in skärmen med.

Roligare att skryta om att man har fina LG-skärmar, än någon miniskärms-laptop?
Citera
2009-12-04, 16:36
Medlem
Sinsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36050

En asus, mer vet jag inte

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Patric
Jag antar att du provat "Egenskaper --> Inställningar --> Utöka windows-skrivbordet till denna skärm" ?

Såklart, men laptopskärmen blir svart såfort jag kopplar in den andra skärmen...
Citera
2009-12-04, 17:21
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
har windows vista
Good for you. Övriga OS -> Win-support

/Mod
Citera
2009-12-04, 20:35
Medlem
Sätt på skärmen först. Sen datorn och försök igen.

Lite svårt att skriva exakt utan mer att gå på.
Citera
2009-12-04, 21:25
Medlem
Prova högerklicka på datorikonen och klicka sen på egenskaper. Därifrån borde du kunna klicka in till enhetshanteraren och därifrån borde du kunna ställa in monitorinställningarna.
Citera
2009-12-04, 22:19
Medlem
epost72s avatar
Först och främst Tag reda på vilken F?-tangent som ska användas i kombination med FN.
Steg två, börja med en lägre upplösning.

Notera även att bildskärmsdubblering har flera lägen 1 endast laptop 2 laptop + extern 3 endast extern, inta alltid exakt den ordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in