Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-04, 02:43
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Jag stör mig väldigt mycket på att dator spel och konsol spel är i avdelning. Jag tycker det blir väldigt rörigt. Hur kommer det sig att dom inte är skilda?
Citera
2009-12-04, 03:04
Moderator
Snuffelbutts avatar
För att behovet inte finns. Dom flesta spel är multiplattform, och dom som inte är det behöver man inte vara något geni för att kunna avgöra vad dom finns till. Har du något exempel på att det blir rörigt i speldelen för att det är olika sorters spel det handlar om?
Citera
2009-12-04, 03:07
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
För att behovet inte finns. Dom flesta spel är multiplattform, och dom som inte är det behöver man inte vara något geni för att kunna avgöra vad dom finns till. Har du något exempel på att det blir rörigt i speldelen för att det är olika sorters spel det handlar om?
Jag måste medge att du faktist har rätt här . Jag har en tendens att inte tänka så långt. Men för att svara på din fråga så tycker jag det är rörigt i dom flesta trådarna om spel som finns till ps3, xbox och pc.
Citera
2009-12-04, 03:35
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt

Problemet som kan uppstå är att fokus hamnar på alla skillnader som faktiskt finns mellan de olika plattformerna, pc/xbox/ps3/wii. Hur lika spelen än är så finns det alltid skillnader.

Ibland finns det behov att splittra ett spel i flera trådar, tex MW2.
Citera
2009-12-04, 11:23
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Problemet som kan uppstå är att fokus hamnar på alla skillnader som faktiskt finns mellan de olika plattformerna, pc/xbox/ps3/wii. Hur lika spelen än är så finns det alltid skillnader.

Ibland finns det behov att splittra ett spel i flera trådar, tex MW2.

Precis, men som du säger så är det väldigt sällan det behövs. Det är väldigt många spel som klarar sig utan uppdelning (Dragon Age t.ex.) och om det nu är ett fåtal trådar som delas upp så ser jag inte hur det blir rörigt. Något enstaka fall av förvirring kan såklart förekomma, men ett helt nytt underforum, Nej.
Citera
2009-12-05, 03:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Jag delade efter mycket gnäll upp MW2-tråden i två - en konsol, en pc - och även om jag själv kände att det inte borde vara nödvändigt är jag idag glad att jag gjorde det: plötsligt sjönk antalet RP, pc-spelarna som hade mer specifika frågor kunde ställa dem utan att bli förlöjligade av konsol-spelarna som inte utsattes för samma bekymmer...nästan allt blev bättre.

Nu var detta en väldigt speciell situation och inget man ska ta som en garant för att det kommer att ske i framtiden för i de allra flesta fall funkar det perfekt ändå, som exemplet Snuffelbutt nämnde: Dragon Age-tråden.

Till sist vill jag säga att jag inte är omöjlig om det är så att någon tycker att en viss tråd skulle må bra av en uppdelning: kom med relevanta argument så kommer jag att lyssna, men jag lovar inte att jag kommer göra som ni föreslår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in