Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-03, 20:11
Medlem
Jag tappade min macbook 13" igår i golvet, nu känns det konstigt när jag öppnar locket, typ som om magneten har flyttat på sig eller nått. Det liksom "klickar" eller inte riktigt klick men det är något fel på den känns det som, någon som vet vad det kan vara?
Citera
2009-12-03, 20:13
Medlem
Funkar skärmen då?
Citera
2009-12-03, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coqen
Jag tappade min macbook 13" igår i golvet, nu känns det konstigt när jag öppnar locket, typ som om magneten har flyttat på sig eller nått. Det liksom "klickar" eller inte riktigt klick men det är något fel på den känns det som, någon som vet vad det kan vara?
Förmodligen så har gångjärnen skärmen blivit lite böjda, och det tar emot på kanten bredvid gångjärnen. Inte helt ovanligt..
Citera
2009-12-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Förmodligen så har gångjärnen skärmen blivit lite böjda, och det tar emot på kanten bredvid gångjärnen. Inte helt ovanligt..
Hur fixar man det då? Kan mycket väl vara så.

Ja, skärmen fungerar.
Citera
2009-12-03, 22:03
Bannlyst
Citat:
Hur fixar man det då? Kan mycket väl vara så.

Ja, skärmen fungerar.
Om du känner dig teknisk nog att plocka av skärmen så kan du prova böja ur gångjärnen. Men det brukar oftast inte gå så bra, så det man får göra är att byta ut dom. Gångjärnen i sig är ganska billiga, men arbetet är ganska omfattande så tror inte det är många AASP som debiterar mindre än 2 h för det.. Kan vara svårt att få tag i gångjärn på egen hand, och AASP får inte sälja lösa reservdelar utan att montera det själva..
Citera
2009-12-04, 17:23
Medlem
Citat:
Om du känner dig teknisk nog att plocka av skärmen så kan du prova böja ur gångjärnen. Men det brukar oftast inte gå så bra, så det man får göra är att byta ut dom. Gångjärnen i sig är ganska billiga, men arbetet är ganska omfattande så tror inte det är många AASP som debiterar mindre än 2 h för det.. Kan vara svårt att få tag i gångjärn på egen hand, och AASP får inte sälja lösa reservdelar utan att montera det själva..

Jag har börjat tvivla på gångjärnen, känns mer som det skulle vara något i själva skärmen, känns liksom som om glaset ska ramla av i uppre högra hörnet av skärmen när jag öppnar locket.
Citera
2009-12-04, 17:43
Medlem
systems avatar
Har du drulleförsäkring på din hemförsäkring?
Citera
2009-12-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Har du drulleförsäkring på din hemförsäkring?
Tror inte det, men jag är inte säker, dårå?

Däremot har jag APP.
Citera
2009-12-04, 19:34
Bannlyst
Citat:
Jag har börjat tvivla på gångjärnen, känns mer som det skulle vara något i själva skärmen, känns liksom som om glaset ska ramla av i uppre högra hörnet av skärmen när jag öppnar locket.
Okej, men det är ju inget som kan ta emot i över delen av skärmen.. När det knäpper så där så är det vanliga att det tar emot mellan skärmens assembly och bottom case. Det knäpper ju inte utan att någon del av skärmen fastnar någonstans..
Citat:
Tror inte det, men jag är inte säker, dårå?

Däremot har jag APP.
Det hjälper dig tyvärr inte det minsta. APP är en förlängd garanti, inte en försäkring..
Citera
2010-02-03, 04:36
Medlem
Krimis avatar
Citat:

Jag har också tappat min MacBook 13" i golvet så att gångjärnen blivit sneda. I mitt fall är det en mycket liten skada som inte påverkar funktionen alls men det är grymt störande att "locket" sitter ca 2 mm snett.

Någon som har koll på hur mycket ett arbete som ovanstående kan tänkas kosta?
Citera
2010-02-03, 11:01
Medlem
Ring och fråga vad det kostar.

Det finns t ex:

http://www.macoteket.se/Info.aspx?pg=3547
http://www2.inlife.se/page.php?sub=5&page=16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto