2009-12-04, 12:51
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Nu kanske jag är helt ute och cyklar bland molnen, men hade man inte förr i tiden här på flashback att man kunde få ett mail på de prenumerationerna man valde? Finns det fortfarande, eller var det något som hade hänt med detta? F.ö fattar jag inte det där med kontrollpanelen, men är tacksam om någon kan förklara det pedagogiskt.

I kontrollpanelen finns Redigera alternativ under rubriken "Meddelanden & ämnesbevakning" kan du ställa in standardinställning för dina prenummerationer.

I Prenumerationer kan du bocka i rutan bredvid din prenumeration och sedan längst ned på sidan välja om du vill ha E-post eller ej.
Citera
2009-12-04, 18:39
Medlem
tigertompas avatar
Tack så mycket!
Citera
2009-12-04, 19:45
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Tack så mycket!
Var det tillräckligt pedagogiskt?
Citera
2009-12-05, 11:06
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommydos
Var det tillräckligt pedagogiskt?

Problemet är att det dock inte fortfarande inte funkar, eftersom jag inte får mail fast jag gjorde som du sa när någon svarar i det här ämnet.
Citera
2009-12-05, 11:30
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Problemet är att det dock inte fortfarande inte funkar, eftersom jag inte får mail fast jag gjorde som du sa när någon svarar i det här ämnet.
Mailet går ju till den adress som använts vid registreringen av kontot, kolla upp den adressen det kan hända att mailen från FB fastnar i något spam-filter eller att de hamnar i skräppost-mappen.
Lösningar på det är att ändra till någon annan mailadress och testa igen.
Redigera e-post & lösenord

Lättaste sättet att testa adressen är att i Redigera alternativ under rubriken "Meddelanden & ämnesbevakning" ändra inställningarna för PM så att mail skickas vid inkommet PM. sedan skickar man PM till sig själv för att kontrollera om adressen fungerar.
Citat:
Privata meddelanden
[...]
Forumet kan skicka ett meddelande till din e-postadress för att informera dig när någon har skickat ett privat meddelande till dig. [*]Få e-post när du har nya privata meddelanden
[...]
Citera
2009-12-05, 18:00
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommydos
Mailet går ju till den adress som använts vid registreringen av kontot, kolla upp den adressen det kan hända att mailen från FB fastnar i något spam-filter eller att de hamnar i skräppost-mappen.
Lösningar på det är att ändra till någon annan mailadress och testa igen.
Redigera e-post & lösenord

Lättaste sättet att testa adressen är att i Redigera alternativ under rubriken "Meddelanden & ämnesbevakning" ändra inställningarna för PM så att mail skickas vid inkommet PM. sedan skickar man PM till sig själv för att kontrollera om adressen fungerar.

Jo, jag får mail när någon skickar pm till mig, men inte när någon har skrivit i en tråd som jag prenumerera på . Har hotmail som e-postadress.
Citera
2009-12-05, 18:11
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Jo, jag får mail när någon skickar pm till mig, men inte när någon har skrivit i en tråd som jag prenumerera på . Har hotmail som e-postadress.
om du ändrar standardinställningen ändras inte inställningen för gamla trådar. bara sånna som du börjar skriva i efter valet.
det ändrar altså enbart standardvalet som visas ovanför "skicka svar"-knappen när du skriver i en tråd
Citera
2009-12-05, 18:12
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Ja då är det mer märkligt, och du har valt alternativet omedelbart e-postmeddelande? Bild
Jag kan iofs tänka mig att det är en viss fördröjning men det skulle ju komma efter ett tag iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av stillton
om du ändrar standardinställningen ändras inte inställningen för gamla trådar. bara sånna som du börjar skriva i efter valet.
det ändrar altså enbart standardvalet som visas ovanför "skicka svar"-knappen när du skriver i en tråd

Ja det glömde jag nämna.

Man man kan justera detta i efterhand också
I Prenumerationer kan du bocka i rutan bredvid din prenumeration och sedan längst ned på sidan välja om du vill ha E-post eller ej, som jag beskrev tidigare
Senast redigerad av tommydos 2009-12-05 kl. 18:23.
Citera
2009-12-06, 12:48
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton

Citat:
stillton

Det spelar ingen roll om det är gamla eller nya trådar. Får som sagt inga mail alls att någon har skrivit i tråden. Har som sagt även omedelbart e-postmeddelande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in