Citat:
Ursprungligen postat av shamanen12
Jag vet att det har skrivits en hel del om detta berömda regemente. Nu önskar jag lite boktips inför julen. Några rekommendationer från de som läst dem? Jag är särskilt intresserad av deras operationer efter ww2.
tacksam för alla tips
Jag skulle starkt rekommendera "The Real Bravo Two Zero" av Michael Asher. Kanske den basta av alla SF bocker. Den visar val hur mycket hype det ar i SF beskrivningar, och hur lite all utbildning ibland leder till.
Fotnot:
Har traffat tva f.d. B20 nar de dykt upp for att leda diskussion (inte vid samma tillfalle).
Roligt minne: nar jag fragade "Andy" vilket narstridsvapen som ar bast svarade han en hammare. Parerar de bryts armen, parerar de inte sa ar problemet lost typ. Inte high-tech dar inte.
Trakigt minne: att de hellre gjort nagot annat om de kunnat - pluggat vidare, flugit helikopter etc. De tyckte inte infanteriliv var efterstravansvart. 22a sags som det basta av alla daliga mojligheter. Inte alls positiva sasom jag trodde de skulle vara. Tvart om faktiskt. De onskade de haft storre chanser tidigt i livet.