2009-12-03, 03:15
Medlem
MoccaMasters avatar
Jag satt för en stund sedan och slötittade på den sanslöst pinsamma smörjan Paradise Hotel på 6:ans webb-TV. Under en sekvens så är det någon som yttrar ordet 'nymfoman', varpå en av flickorna i serien, som fram tills dess verkat ganska klok, frågar vad det betyder.

En av deltagarna säger då: "Är inte det när man ljuger?"

För mig är dessa personer förlorade, jag kan inte hjälpa det. Om det fanns någon respekt kvar (då dem faktiskt ställer upp i en dokusåpa), så är det slut nu.

Någon som känner som jag?
Citera
2009-12-03, 03:19
Medlem
xaragorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoccaMaster
Jag satt för en stund sedan och slötittade på den sanslöst pinsamma smörjan Paradise Hotel på 6:ans webb-TV. Under en sekvens så är det någon som yttrar ordet 'nymfoman', varpå en av flickorna i serien, som fram tills dess verkat ganska klok, frågar vad det betyder.

För mig är dessa personer förlorade, jag kan inte hjälpa det. Om det fanns någon respekt kvar (då dem faktiskt ställer upp i en dokusåpa), så är det slut nu.

Jag tror att många känner så. Nu har jag aldrig tyckt att t.ex Britney Spears varit särskilt klok.... någonsin. Men detta uttalande bekräftade ju det mesta :

Citat:
I like most of the places I've been to, but I've never really wanted to go to Japan, simply because I don't like eating fish, and I know that's very popular out there in Africa.
Citera
2009-12-03, 03:24
Medlem
MoccaMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaragorn
Men detta uttalande bekräftade ju det mesta

Visst, det påvisar även en otroligt dålig uppfattningen om världen hon lever i. Vilket på sätt och vis är ännu värre.

Men nu menar jag liksom orden i sig. Ibland kan man ju få för sig att man har en rätt schysst konversation med någon, som helt plötsligt frågar vad, t.ex, cynisk, fundamental, eller konventionell betyder.

Då brister det.
Citera
2009-12-03, 04:06
Medlem
Citat:
Under en sekvens så är det någon som yttrar ordet 'nymfoman', varpå en av flickorna i serien, som fram tills dess verkat ganska klok, frågar vad det betyder.

Hur tänkte du nu? Jag får motvilligt medge att även jag har zappat förbi detta program några gånger och jag skulle säga att alla deltagare beter sig som om de är lätt till brutalt retarderade. Men jag håller med dig i övrigt. Jag brukar dock försöka tänka på att människor med dåligt ordförråd, dvs. korkade människor, ofta verkar ha väldigt kul. Hade man inte hellre då valt att vara dum och glad än smart och jävligt cynisk?
Citera
2009-12-03, 04:31
Medlem
MoccaMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iniskamvran
Hur tänkte du nu? Jag får motvilligt medge att även jag har zappat förbi detta program några gånger och jag skulle säga att alla deltagare beter sig som om de är lätt till brutalt retarderade. Men jag håller med dig i övrigt. Jag brukar dock försöka tänka på att människor med dåligt ordförråd, dvs. korkade människor, ofta verkar ha väldigt kul. Hade man inte hellre då valt att vara dum och glad än smart och jävligt cynisk?

Det är väl först nu, efter 10 program, som hennes personlighet så smått börjat formas.

Det kallas väl för den dummes lycka?
Citera
2009-12-03, 05:57
Medlem
prettygirls avatar
Just i Paradise Hotel-tjejens fall handlar det väl mer om kontext än text. Vem som helst annars i vilket annat sammanhang som helst (som är snäppet mer intellektuellt än PH) som hade blandat ihop sina nymfomaner och mytomaner hade man väl inte tyckt var så puckad? Sen visade de ju en hel radda med mindre begåvade utlägg från andra deltagare i samma sekvens.

Om jag ogillar en person, för att de har fula kläder eller vad som helst, så tenderar jag att även döma ut dem baserat på sättet de pratar.
Citera
2009-12-03, 07:16
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:

Ja, många språkpoliser dömer nog ut dig som förlorad p.g.a. ditt sätt att handskas med de/dem.
Citera
2009-12-03, 07:59
Medlem
MoccaMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryžininkas
Ja, många språkpoliser dömer nog ut dig som förlorad p.g.a. ditt sätt att handskas med de/dem.

Hahaha

Givetvis är det livsfarligt att starta en sån här tråd...
Citera
2009-12-03, 08:12
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:

Lite märkligt att detta klientel inte kände till ordet nymfoman eftersom det torde vara ett önskekriterie i kravprofilen till aktuellt program.

Däremot kan jag förstå hopblandningen nymfoman/mytoman då de låter rätt lika. Personen hade ju rätt beträffande vad en mytoman är.
Citera
2009-12-03, 08:16
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Lite märkligt att detta klientel inte kände till ordet nymfoman eftersom det torde vara ett önskekriterie i kravprofilen till aktuellt program.

Haha touché!

Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Däremot kan jag förstå hopblandningen nymfoman/mytoman då de låter rätt lika. Personen hade ju rätt beträffande vad en mytoman är.

Nu är man ju inte mytoman så fort man ljuger, men jag förstår vad du menar.

Jag, precis som andra kan döma folk lätt utifrån deras ordförråd och allmäna kunskaper. Detta är förkastligt då jag själv inte vet allt om allt, och är rätt säker på att folk dömer mig. Det är en ond och väldigt sorlig cirkel!
Citera
2009-12-03, 13:07
Bannlyst
Dömer mest folk efter hur dom uttrycker sig, om dom demolerar en massa fina ord såsom homogenetisk, morfologi, paradoxal, nyckfull, realitet, och sitter och runkar till Words Synonymuppslag, då är de idioter i mina ögon.
Dessa människor kan t.ex. skriva, jag gillar att se homogenetiska somalier stå och holka kuk i saharaöknen.
Nä, inte riktigt, men jag tyckte den meningen var vackert komponerad. Poängen är att de gör vad som helst för att trycka in avancerade ord i olämpliga sammanhang.
Senast redigerad av homosapiens 2009-12-03 kl. 13:09.
Citera
2009-12-03, 14:08
Medlem
att inte veta vad ordet nymfoman betyder är väl närmast en merit

jag ogillar människor som tror att en bra människa = bildad och smart människa.

Att tappa respekten för en människa för att denne inte förstår ett ord är helt efterblivet.

jag betvivlar att ts förstår nåt av det jag menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in