Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-12-02, 21:30
Medlem
Gimp_offers avatar
Idag köpte jag en ny laptop med win vista.
Jag har ett problem ett väldigt stort problem!

För att jag ska kunna köra och installera deamon tools pro så måste jag installera en patch. Nu till problemet. Det är totalt jävla omöjligt att kopiera filen någonstans på datorn eller öppna programmet. Först försökte jag kopiera filen från min andra dator genom nätverket men det gick inte. Det komma upp ett felmeddelande hela tiden "Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden".
Då testade jag att rara in filen och flytta över den till den här datorn. Då gick det inte att rara upp den.

Då kopierade jag filen till ett usb minne för att testa den vägen. Men det står fortfarande att jag måste ha behörighet. Jag har testat att sätta "kör som administratör" i egenskaper och det funkar fortfarande inte. Jag har tom testat att byta namn, stänga av UAC i kontrolpanelen,men det funkar fortfarande inte.

Jag är grymt nära på att slänga ut datorn ur fönstret nu.
Jag ska kolla lite mer i kontrollpanelen för att se om jag blir lite smartare.

Jag kan inte vista så mycket då jag har försökt undvika den så mycket som möjligt men idag hade jag inget val. Blir att ladda ner win7!

Är det någon som har någon idé jag kan testa.
Citera
2009-12-02, 21:35
Medlem
pelleftws avatar
Är inget Vista snille men testa höger klicka och "Kör som Administratör" om det är någon install/.exe fil. Bytte förövrigt upp mig från XP till Windows 7 nyligen, mitt råd är att du gör de samma.
Citera
2009-12-02, 21:49
Medlem
Gimp_offers avatar
Problemet är att jag jag inte kan flytta filen till den mappen jag vill.

Med andra ord jag har inte full kontroll av min egen jävla dator
Citera
2009-12-02, 22:49
Medlem
pelleftws avatar
Kolla så att ditt användar konto är ett Administratör konto, kan vara så att ditt konto inte har rättigheterna till att flytta/kopiera mappar till dit du vill flytta dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in