2012-10-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSteal
varför vill du ha bred rygg??? vill du se ut som en kobra eller? ;P

kör lats övningar, googla

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/85/The.Way.Of.The.Dragon.1972.Bruce.Lee.flex.front.jp g/220px-The.Way.Of.The.Dragon.1972.Bruce.Lee.flex.front.jp g

Det är riktigt snyggt. Killen kunde dessutom göra 50st enhands-chins (har världsrekordet tror jag)

Hur som helst så är det bra att göra mycket chins och olika övningar på stång, typ som "park-gymmarna" på youtube.
Citera
2012-10-18, 14:37
Medlem
pezrulezhaakons avatar
LOLAD

Du nosar lite på rätt väg
Citera
2012-10-18, 18:05
Medlem
AdjooooglEs avatar
Är "lats pulldown" en övning som man måste ha med när man tränar rygg? Jag har ingen möjlighet att göra den övningen förstår ni.

Finns det övningar med antingen hantlar eller skivstång som är nära att nosa på dess effektivitet när det kommer till muskeltillväxt/aktivering?
Citera
2012-10-18, 19:46
Medlem
futurepros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Är "lats pulldown" en övning som man måste ha med när man tränar rygg? Jag har ingen möjlighet att göra den övningen förstår ni.

Finns det övningar med antingen hantlar eller skivstång som är nära att nosa på dess effektivitet när det kommer till muskeltillväxt/aktivering?

Kör marklyft och stångrodd / hantelrodd.
Citera
2012-10-18, 19:54
Medlem
LabiSiffres avatar
Min rutin består av latsdrag och kabelrodd som grund. Kör typ axelbrett grepp i latsdragen och ännu tightare grepp i rodden. Behöver jag variera med bredare/smalare grepp? Påverkar det någonting?
Citera
2012-10-19, 06:46
Medlem
LOLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
LOLAD

Du nosar lite på rätt väg

Ok! En vild chansning! kan det vara så att vid latsdrag så blir muskeln mer "rak" jämfört med i rodd där den måste böjas över revbenen?

Det och att man vid rodd väldigt lätt kopplar in andra muskler?
Senast redigerad av LOLAD 2012-10-19 kl. 06:48.
Citera
2012-10-19, 10:58
Medlem
pezrulezhaakons avatar
LOLAD nej då latsmuskeln hjälper till att sträcka ryggen så gör det inget att den böjs över revbenen. Det är en del av arbetet.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2012-10-19 kl. 11:28.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in