Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-02, 15:22
  #1
Medlem
l0kas avatar
Hejsan FB! Jo det är så att jag har gymmat nu i typ 6 månader och har märkt att jag börjat få riktigt mycket hud bristningar började i armhålan (WTF) sedan har det nu börjat sprida sig till biceps och triceps och vill inte att det ska gå ner hela armen ser skit fult ut Så vad ska jag göra?

Kan tillägga att jag har hört men får det när man lägger på sig mycket vikt men detta är för att mina armar har verkligen blivit mycket större och endast på armarna jag har det. Om det nu är för att dom blivit större men det vet jag inte...

Är det sluta träna som gäller men behöver ju min träning men inte värt det om hela armarna får bristningar?

MVH l0ka
Citera
2009-12-02, 15:25
  #2
Medlem
Av egen erfarenhet och att döma av andra så tror jag inte du dom kommer sprida sig mera. Vid biceps och i armhålan är vanligt för en som styrketränar. Aldrig sätt på triceps dock
Citera
2009-12-02, 15:26
  #3
Medlem
swaydizzles avatar
Smörj in dig, finns zinkpasta på apoteket som sägs hjälpa, men köp något med riklig E-vitamin som definitivt hjälper huden att återhämta sig.

Tänk på kosten också - få i dig tillräckligt med vitaminer.

MVH
Citera
2009-12-02, 15:31
  #4
Medlem
l0kas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Smörj in dig, finns zinkpasta på apoteket som sägs hjälpa, men köp något med riklig E-vitamin som definitivt hjälper huden att återhämta sig.

Tänk på kosten också - få i dig tillräckligt med vitaminer.

MVH

Okej smörja in sig varje kväll då eller? ska kolla E-vitamin tabletter då eller?

Och till dig över skönt om det inte sprider sig mer! och på tricpes är det lite men inte så farligt.
Citera
2009-12-02, 15:40
  #5
Medlem
Thomaspunkts avatar
Av erfarenhet kan jag säga att smörjmedel osv inte fungerar. Mina bristningar kommer i perioder oftast i samband med att jag ändrar mycket på kosten. Som nu har jag bantat i snart 4 veckor och märker redan nya bristningar på underarmarna/trapzen, men det kommer att lugna ner sig om någon vecka för att sedan komma nya bristningar när bulken börjar.
Citera
2009-12-02, 16:29
  #6
Medlem
SweStars avatar
Bristningar är coolt!

Önskar att jag också kunde få bristningar som alla andra stora biffiga hårda killar!

Sluta lipa, ställ dig i spegeln och njut av det råa utseende!
Citera
2009-12-02, 16:34
  #7
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweStar
Bristningar är coolt!

Önskar att jag också kunde få bristningar som alla andra stora biffiga hårda killar!

Sluta lipa, ställ dig i spegeln och njut av det råa utseende!

Om man bara har lite är det inge coolt, det är när när bristningarna på axlarna börjar gå över bröstet och möter varandra det är coolt Har själv ~1dm kvar sen möts mina bristningar över bröstet.
Citera
2009-12-02, 16:38
  #8
Medlem
Jaegermeizters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlarkCent
Av egen erfarenhet och att döma av andra så tror jag inte du dom kommer sprida sig mera. Vid biceps och i armhålan är vanligt för en som styrketränar. Aldrig sätt på triceps dock

Jag har helt sjuka bristningar på mina triceps Sen även på axlarna. Ser ju lite hardcore ut i alla fall
Citera
2009-12-02, 16:42
  #9
Medlem
BePositives avatar
Är bara att gilla läget, det enda alternativet är att sluta träna om du inte vill ha bristningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback