Nej jag har inga personliga erfarenheter av routern, men två av mina vänner har den och jag vet hur den ser ut, firmwaren som kommer med routern fungerar väldigt bra enligt dom. Det enda dom klagar på att standard firmwaren har för lite funktioner.
Dock nu den senaste tiden så rekommenderas det inte att flasha DD-WRT på wndr3700 då trådlösa fungerar inte riktigt som det ska. Men det fixas förhoppningsvis i framtiden.
Router-databasen på hemsidan är gammal och utdaterad. Du måste läsa i själva trådarna som dem länkar till.
Här finns flashfiler till wndr3700
ftp://dd-wrt.com/others/eko/BrainSlayer-V24-preSP2/04-16-10-r14289/netgear-wndr3700/
DD-WRT firmwaren är fortfarande beta.
Angående värmeproblemen så har jag ingen aning tyvärr. Inget mina vänner har haft problem med det gällande denna router, ska tilläggas att dom inte heller har så så många saker som du använder.
Ja, jag tror du mister garantin om du flashar din router med DD-WRT eller annan firmware, men det är inget som hindrar dig att flasha tillbaka till netgears egna om du behöver lämna tillbaka den. Tror inte dom orkar felsöka sådana problem heller.