2009-12-01, 20:35
Medlem
Detta är någonting som jag och ett flertal andra personer upplevt ett tag så vitt jag vet. Det är alltså som så att jag inte ser inlägg jag nyss postat, utan jag måste uppdatera sidan ett flertal gånger för att få upp inlägget som jag postade och ibland kan det verkligen gå en på nerverna.

Går det att fixa så att det uppdateras automatiskt efter att man postat eller ändrat ett inlägg så att man slipper sitta och trycka på uppdaterings knappen?

Är det fler än jag som upplevt detta eller är detta en bug som ligger på min/våran sida?
Citera
2009-12-01, 20:39
Medlem
charkovs avatar
Japp, mina inlägg kommer inte heller upp direkt. Men jag har tid att lungna
mig dom sekunder det tar att bli uppdaterat.
Citera
2009-12-01, 20:39
Medlem
Farbror Fazers avatar
Dör du av att vänta 10 sek?
Citera
2009-12-01, 20:43
Medlem
b0gfettos avatar
Tror du verkligen att servern jobbar snabbare om alla klickar 20 gånger på refresh för att få upp sitt inlägg?
Citera
2009-12-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Dör du av att vänta 10 sek?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Tror du verkligen att servern jobbar snabbare om alla klickar 20 gånger på refresh för att få upp sitt inlägg?

Nej Dock stör jag mig på det och har för vana att spamma refresh.
Citera
2009-12-01, 21:44
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Det är en liten fördröjning i databascachen, vilket gör att det dröjer några sekunder innan inlägget syns. Det hjälper med andra ord inte ett dugg att uppdatera sidan.

admin4
Citera
2009-12-01, 21:55
Medlem
mactrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är en liten fördröjning i databascachen, vilket gör att det dröjer några sekunder innan inlägget syns. Det hjälper med andra ord inte ett dugg att uppdatera sidan.

admin4

Finns det då någon spärr som förhindrar att frenetiskt klickande på "skicka svar" resulterar i dubbelposter?

Ibland låser det sig redan där nämligen.

EDIT
30-sekundersregeln mellan inlägg torde förhindra det iofs.
Citera
2009-12-01, 22:23
Medlem
Wosps avatar
För mig händer de samma sak, Men tack vare admin4 så vet jag nu va de beror på. Men jag trodde att de berodde på att servern var överbelastad. För om man postar när de är mindre användare online. Te.x på natten så brukar inlägget komma upp direkt.

Dock så stör jag mig inte så mycket på detta. Men de är jobbigare när man har editerat ett inlägg och vill få se att de har blivit ändrat men de kommer inte upp direkt när man editerar heller.
Citera
2009-12-02, 00:54
Medlem
Jag har stött på samma problem. Det jobbiga är väl när man måste posta snabbt och därefter kontrollerar om man gjort något dumt misstag i inlägget.

Dock går det enkelt att bara klicka in i en annan tråd och därefter gå tillbaka så ligger inlägget snällt där och väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in