Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Något som jag funderar på och som gör mig aningens osäker i vissa lägen är hur olika spelbolag hanterar övertid. Om du spelar på ett lag som vinnare utan dnb och det är oavgjort vid full tid men laget du bettat på vinner efter öt eller straffar, hur hanteras detta, generella regler eller?
Har jag rätt som antar att det endast räknas vid full tid vid öt men hur är det vid straffar?
Det beror på sport.
Du har i fotbollsmatcher där det krävs straffar för ett avgörande oftast "To qualify"-spel att spela på.
Vid hockey är det olika i olika ligor. ML i Elitserien tex ger dig pengarna tillbaka om den går till förlägning oavsett vem som vinner den.
I NHL är ML vinnare efter ordinarie+förlägning+straffar.
Har du spelat exempelvis hörnor hos bet365 gäller resultatet endast i 90minuter och ej övertid.
I många fall går de efter officiella resultat. Vad som sen är officiellt är en annan fråga. Expekt har exempelvis skysport som officiell resultattavla för vissa marknader medan andra använder uefa's egna.
Allt detta står tydligt i varje spelbolags regelverk och finns inget rakt svar att ge. Däremot kan man säga att seriösa bookies har även generösa och seriösa regler. Medan andra aktörer kan fippla med reglerna för att just få den där lilla extra edgen trots lockodds.