Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-02, 20:40
  #121
Medlem
Wotoloms avatar
Är det på något sätt farligt att använda nicotinamide (niacinamide) tillsammans med johannesört? Tänkte köra dessa två tillsammans mot depression och panikångest.

Ledsen för att dra upp en så här pass gammal tråd, men känns lite onödigt att göra en ny.

Tack på förhand.
Citera
2015-02-15, 19:49
  #122
Avstängd
Jonktillnarcissuss avatar
Jag har testat det en gång högt doserade multi b-vitaminer just när jag hade benso-abs, men det funkade bara då men aldrig mer. Knappast placebo för jag trodde ju verkligen inte det skulle funka. Ungefär som valierana, funkar bara när man har abs men inte annars.
Citera
2015-03-02, 16:30
  #123
Medlem
Tror ni Oralovite funkar?
Det ska innehålla: tiaminnitrat (vitamin B1) 48,5 mg, riboflavin (vitamin B2) 5 mg, pyridoxinhydroklorid (vitamin B6) 5 mg, nikotinamid 200 mg, askorbinsyra (vitamin C) 100 mg per tablett.
Kan det möjligen ha en lugnande/ångest/nervösitetsdämpande effekt om man tar kanske 3-5 tabletter?
Är det riskabelt att blanda med alkhol? Finns det fler receptfria medel?
Snabb hjälp uppskattas oerhört mycket!
Citera
2015-03-02, 22:38
  #124
Medlem
Återkommer med rapport.
Jag har inte känt av något positivt av ca 600mg.
Möjligen att det blev en liten dåsighet av att ställa sig upp, också känt som blodtrycksfall.
Istället så har jag en klump i halsen/bröstet..
Kan det ha och göra med att det blev rubbat av mitt koffeinintag eller var dosen helt enkelt för låg för min vikt (väger ganska mycket)?
Dricker omkring 2-5 koppar+koffeintabletter ibland för att hålla mig någorlunda pigg.. Men får kraftig ångest, panik, minnesluckor vid uppträdanden bl.a.
Citera
2018-04-18, 17:42
  #125
Medlem
Kan rekommendera Now foods niacinamide.

Någon som provat en "stack" av Niacinamide och GABA?
Picamilon heter ett tillskott som består av Niacin och GABA sammanbundna, vilket i sig ger unika effekter. Men det finns också tillskott där man helt enkelt blandar niacinamide och GABA.

Verkar Niacinamide och GABa synergiskt?
Någon med länge erfarenhet av niacinamide och GABA?

rc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback