• 2
  • 3
2009-12-03, 21:42
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Här hyllas fiskars rejält men icke av Blue!

Skeppshult gjutpanna är det enda som kommer innanför mina dörrar. Panngjuteri med gamla anor o vett att göra kvalitetspannor till bra pris.

Och så får du maten järnberikad på köpet med.
Citera
2009-12-04, 08:38
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viskarn
http://www.testfakta.se/img/2009/4/8/149267.pdf - där har du!

Sådana där tester bör man alltid ta med en viss nypa salt.
Det är problematiskt för gryt-, och panntillverkare att hålla en jämn tillverklingskvalité, och fluktuationer i kvalité förekommer från batch till batch.
Som exempel kan nämnas att mina föräldrar köpte exakt samma panna från Hackman som jag köpte, och deras tog slut efter bara ett par års användning.
Jag har haft min i ca 7 år nu, och den fungerar fortfarande lika bra som om den vore ny.

Det allra bästa alternativet är helt enkelt att testa de olika märkena och hitta en panna som man själv är nöjd med.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-12-04 kl. 08:40.
Citera
2009-12-05, 16:58
Medlem
Hardstekts avatar
Teflonpannor bör betraktas som en förbrukningsvara. Dom håller bara några år..

Det finns ingen anledning att brännan några stora pengar.
Citera
2009-12-05, 22:07
Medlem
cineramas avatar
Ja det är nog sant det där med att teflon är förbrukningsvara. I alla fall är det så hittills med undantag för den där "79 för 2 st" ikea-pannan jag haft sedan 1995.

Jag har i alla fall tröttnat på att köpa teflonkastruller och få svarta flagor i maten och snart se en 10 cm stor kal fläck på bottnet... (och köpa nya vartannat år) Har nu rostfritt istället... Jobbigt ibland när mjölkbaserade saker bränner och smaken sitter kvar. Mjölk är hopplös. Man får vara noga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in