Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-01, 14:31
Medlem
Bartman777s avatar
Hej!
Mitt spel Swat4 har länge krånglat, genom att spelet stängs av helt plötsligt, och upp kommer en ruta med "critical error".

då brukar jag trycka på "Ok" och starta om, det verkar gå i vågor hur ofta det där kommer upp.

Idag har jag fått värre problem med det dock, nu kommer critical error-rutan upp varje gång jag försöker starta spelet.
I rutan står det:

Jag tar bort swat4.ini för att sedan försöka starta spelet igen, men då kommer filen tillbaka automatiskt i mappen och felmeddelandet lika så.

detta känns helskumt, någon som vet vad jag kan göra åt problemet?
jag har testat att installera om spelet, men samma meddelande kommer upp ändå =/
Citera
2009-12-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hej!
Mitt spel Swat4 har länge krånglat, genom att spelet stängs av helt plötsligt, och upp kommer en ruta med "critical error".

då brukar jag trycka på "Ok" och starta om, det verkar gå i vågor hur ofta det där kommer upp.

Idag har jag fått värre problem med det dock, nu kommer critical error-rutan upp varje gång jag försöker starta spelet.
I rutan står det:

Jag tar bort swat4.ini för att sedan försöka starta spelet igen, men då kommer filen tillbaka automatiskt i mappen och felmeddelandet lika så.

detta känns helskumt, någon som vet vad jag kan göra åt problemet?
jag har testat att installera om spelet, men samma meddelande kommer upp ändå =/
1. Testa byt till Safemode om det finns.
2. Testa ändra grafiken till OpenGL om det finns.
3. Testa windowed mode.
Citera
2009-12-01, 14:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
1. Testa byt till Safemode om det finns.
2. Testa ändra grafiken till OpenGL om det finns.
3. Testa windowed mode.

vart gör jag det?
ja, jag är dum inom detta
Citera
2009-12-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
vart gör jag det?
ja, jag är dum inom detta

Kolla om det finns någon "Swat Config", "Swat Setup" eller "SWAT4 SAFEMODE" på Start Menyn > Program > Swat.

Annars kolla direkt i mappen där du installerade.
Citera
2009-12-01, 14:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
Kolla om det finns någon "Swat Config", "Swat Setup" eller "SWAT4 SAFEMODE" på Start Menyn > Program > Swat.

Annars kolla direkt i mappen där du installerade.

nej, jag hittar inte ens det i install-mappen.

bortsett swat4.exe då, men den startar man ju bara spelet med, och det funkar ju inte som sagt öht.
Citera
2009-12-01, 14:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag har haft exakt samma problem. Avinstallerade det och installarade om det. Sen funkade det igen.
Citera
2009-12-01, 17:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag har haft exakt samma problem. Avinstallerade det och installarade om det. Sen funkade det igen.

tyvärr funkar det inte för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in