2009-11-30, 19:05
Medlem
Hur grillar man nötinnanlår i ugn på bästa sätt? Dvs. så att det blir så lite segt som möjligt. Det är bitar typ 2*2 cm som har marinerats länge innan. Temperatur och tid? Tänkte använda ugnens grillfunktion.
Citera
2009-11-30, 19:08
Medlem
Leif.Pagrotskys avatar
jag hade nog gjort chili på det där

2x2cm's bitar kan vara lite svåra att göra för sig själv i ugnen.
Citera
2009-11-30, 19:25
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Hur grillar man nötinnanlår i ugn på bästa sätt? Dvs. så att det blir så lite segt som möjligt. Det är bitar typ 2*2 cm som har marinerats länge innan. Temperatur och tid? Tänkte använda ugnens grillfunktion.

Det fungerar inte, blir bara segt och trådigt. Gryta på det blir däremot görgott.
Citera
2009-11-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Det fungerar inte, blir bara segt och trådigt. Gryta på det blir däremot görgott.
Jo min pojkvän testade just nu. 200 grader under grillfunktion i 10 minuter. Det blev segt. Kanske därför det kallas grytbitar Om nån trots allt har lyckats så skriv. Men tack för responsen iallafall.
Citera
2009-11-30, 20:12
Medlem
Om du mot all förmodan haft ett bra innanlår hade resultatet blivit sjyst, men det du hittar i plasttråg på ICA duger bäst till gryta, koka koka länge..
Citera
2009-11-30, 20:15
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Jo min pojkvän testade just nu. 200 grader under grillfunktion i 10 minuter. Det blev segt. Kanske därför det kallas grytbitar Om nån trots allt har lyckats så skriv. Men tack för responsen iallafall.

Koka grytbitarna i buljong tills de är möra nästa gång, sedan kan du ge dem färg i ugnsgrillen på hög värme under pensling av marinaden på köttet.
Citera
2009-11-30, 20:15
Medlem
dePauls avatar
Det går att fixa denna rätt i ugnen men det handlar egentligen om en grytvariant som du lika gärna kan köra på spisen. En annan variant är ju förståss tryckkokare - om du har bråttom .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in