Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2010-12-14, 10:09
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Ja. Vilken jävla epidemi som härjar ohämmat häromkring (särskilt på FB märkligt nog) - Vad ska vi ta oss till? Prisa Buddha eller börja käka Bensodiazepiner som godis?

Båda förslagen är jävligt bra. Men byt ut benson mot opioder/opiater så blir det bättre.
Citera
2010-12-14, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hej!

Har länge tänkt på detta om den nya folksjukdomen depression och såväl också dystymi en del, då det inte är helt ovanligt att folk drabbas utav dessa två sjukdomstillstånd. Speciellt i vårat nuvarande Sverige och med all stress man känner, prestationsångest överallt och kraven som väller över en i dagens samhälle tär nog mer på människor än vad vissa är benägna att medge. Det finns de som orkar leva igenom hela liven utan att egentligen visa behov av hjälp, men mår säkert dåligt innerst inne, medan vi andra söker hjälp och blir medicinerade till max.

Just detta med återkommande depressioner som jag själv har haft i väldigt många år nu, i omgångar börjar bli ganska påfrestande. Inte enbart för min mentala hälsa utan för omgivningen såväl, folk blir per automatik nedstämda och jag drar med dem i skiten känns det som. Mediciner fungerar inte och mina psykotiska perioder börjar att komma tillbaka känner jag.

Ni på Flashback som lever i en ond cirkel med återkommande inslag av nedstämdhet och depression, hur gör ni? Fungerar SSRI på er och samtalsterapi, eller bottnar era problem i någon annan diagnos?

Tala gärna ut om ni har lust och låt tråden bli en ventil för andning för oss deprimerade och sjuka!
Man lämnar samhället och alla dess droger: tv, radio, tidningar, knark, cigaretter, kaffe, te, sex, manadslön...om inget annat sätter man sig pa vägkanten i ett fritt samhälle ( var man inte blir "omhändertagen" ) och tigger...jag svär pa att du är lyckligare som fri än som bunden. Och om du inte klarar det...ja da dör du som en man...inte som en statens slav...en utav miljarder myror som gör som storebror befaller.

Men du tror inte mig, du tror det finns genvägar....brother, brother, det finns ingen annan väg. Varje gang du förnedrar dig själv inför dig själv genom att sitta där med mössan i hand sjunker du i värde, varje gang blir du fegare, usligare, daligare....tills en dag du blir "sjuk", "deprimerad"...och allt det där...och du vet inte längre varför.
Senast redigerad av Tinman 2010-12-14 kl. 11:11.
Citera
2010-12-14, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Man lämnar samhället och alla dess droger: tv, radio, tidningar, knark, cigaretter, kaffe, te, sex, manadslön...om inget annat sätter man sig pa vägkanten i ett fritt samhälle ( var man inte blir "omhändertagen" ) och tigger...jag svär pa att du är lyckligare som fri än som bunden. Och om du inte klarar det...ja da dör du som en man...inte som en statens slav...en utav miljarder myror som gör som storebror befaller.

Men du tror inte mig, du tror det finns genvägar....brother, brother, det finns ingen annan väg. Varje gang du förnedrar dig själv inför dig själv genom att sitta där med mössan i hand sjunker du i värde, varje gang blir du fegare, usligare, daligare....tills en dag du blir "sjuk", "deprimerad"...och allt det där...och du vet inte längre varför.

Här har vi ett av bevisen på att filosofer är störda och tillför väl lite annat än till de egna kretsarna. Vad är detta för ett jävla tips egentligen?

Är det inte lättare att hitta medlen inom samhället än att uppfinna egna medel utanför samhället?
Citera
2010-12-14, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman

http://www.youtube.com/watch?v=1gKX9TWRyfs
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in