• 2
  • 3
2004-01-31, 20:53
Medlem
Racerbyces avatar
Min favorit var faktiskt leverpastejen även om många inte håller med, men den mesta guldburkmaten var helt okej faktiskt.
Citera
2004-02-01, 02:18
Medlem
Azraels avatar
En annan variant på likfingrarna är den som min farfar upplevde under sin tid som underofficer på 20-talet. De fick burkar med Corned Beef (Spam) och en gång så hittade de ett alldeles äkta finger i en burk. Från en neger f.ö.
Citera
2004-02-01, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Vita bönor i tomatsås med små korvar.

Så sött!

Själva brukade vi utspisas med b l a järnvägsolycka (en synnerligen märklig risröra, tror att den kallades "Kreolsk Jambalaya" på matsedeln) och brännskadeoffer (s k "marinerade grillbitar"), men inte dog vi för det, inte!
Citera
2004-02-04, 01:32
Medlem
Perfekts avatar
död mans finger var nog det som gick ner lättast (eller likfingrar som en del kallar det), lappkojs var lika med svält, skulle inte ens få ner det även om jag hade fått starköl att skölja ner det med, jag skojar inte...vidrigt
Citera
2004-09-14, 13:31
Medlem
Kan man tjacka guldburkar nånstans numera?
Citera
2004-09-14, 20:41
Medlem
MindBlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfekt
död mans finger var nog det som gick ner lättast (eller likfingrar som en del kallar det), lappkojs var lika med svält, skulle inte ens få ner det även om jag hade fått starköl att skölja ner det med, jag skojar inte...vidrigt

Lappskojs ar ju den mest underbara matratt dar finns. Var eller kall , gor ingen skillnad , slang den pa en macka och den fungerar som varldens basta palagg. Lite grillkrydda skadar aldrig dock.
Citera
2004-09-14, 20:52
Medlem
Instämmer med alla som har hyllat "död mans finger" och leverpastejen.

En annan favorit i fält var försvarets egen mörka choklad, fick en kaka från 1986 en gång (gjorde lumpen 98-99).
Citera
2004-09-14, 20:55
Medlem
202walkers avatar
Ingen som nämnt raviolin än?

Chokladen var också en höjdare. Kommer ihåg att det fanns två sorter. En med ett lite mer "krispigt" innehåll och en med solid choklad.
Citera
2004-09-14, 21:13
Medlem
Hispers avatar
Jag har två minnen av "likfingrar", dels att det nog var den godaste varianten av dessa konserver. Men de är minst lika irriterande när den där fö---de burken går sönder och innehållet på rymmen i packningen.

När jag gjorde lumpen så visade sig att en av killarna inte tålde konserveringsmedlet i maten, han blev riktigt illa sjuk. Så varje gång vi låg ute i fält så kom de utkörande med mat från någon närliggande servering. Första tanken han fick när det konstaterats att det var maten han inte tålde så hoppades han på att bli frikallad men senare sa han att det var värt slitet att vara kvar bara för att se minen på oss varje gång han fick OK mat medan vi satt där med våra konserver. Sicket svin
Citera
2006-04-01, 14:51
Medlem
Kallebollans avatar
*bumpeli-bump*

Finns det verkligen ingen annan som gjort ett försök att återskapa denna mummsiga maträtt, (Prärieggrytan) ska jag behöva göra det själv alltså ???

Nå... Inom kort (kanske imorgon, till söndagsmiddag) ska jag göra mitt bästa för att blanda ihop...

Griskött (mängd 25%, kan det vara före eller efter tillagning, jaja)
Vatten
Röd paprika
Majs
Vita bönor
Röda bönor
Champinjoner
Zucchini
Sojaolja (vad i hela fridens da'r är det?)
Svarta bönor
Buljongpulver
Förtjockningsmedel E1442 (nå, tar nog vanlig maizena om det skulle behövas)
Lök
Kryddor (Ja, men f-i-h Mamma Scan, kunde du inte talat om vilka!?! )
Vitlök

... till något som liknar guldburksinnehållet...

Om man utgår från att innehållsförteckningen står i mängdordning så borde man ju kunna få till det på något vis med proportionerna.

Kryddorna är ju det stora mysteriet, men jag tänker nog satsa på salt, vitpeppar, cayeennepeppar(eller chilipulver) och paprikapulver, vad tror ni andra som smakat Präriegryts-guldburken ?
Citera
2006-04-01, 15:05
Medlem
Svampfests avatar
Raviolin var lätt godast!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto