2010-07-26, 15:14
Medlem
poven-xds avatar
Citat:
Tveksamt att en Etoo man ville bli av med med ett år kvar på kontraktet var värd 400 mille

Snarare 100-150.
Citera
2010-07-26, 16:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tveksamt att en Etoo man ville bli av med med ett år kvar på kontraktet var värd 400 mille
Nej, €25 miljoner har jag för mig att de skrev det som.
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
^^ signaturmaterial..

Vi är medvetna om att du inte gillar Zlatan, men du gör bort dig när du överdriver så.

Att folk säger att hans första säsong i Barcelona var ett stort misslyckande har dåligt minne och borde ta en titt på hans första halvår (statistiken kan ni leta upp själva). Jag tror och hoppas att han stannar och visar att han platsar, Ibra är som bäst när han är förbannad.

Sen ställer jag mig frågande till de som påstår att han sprider dålig stämning? Vad baserar ni det på? Att han var bråkig i Malmö, Holland och Italien vet jag, men vad har hänt i Barcelona? Har jag missat något?

Nej, de som säger att han var bra förra året har dåligt minne och förlitar sig bara till statistiken. Han var hyfsad med tanke på omständigheterna när han kom, blev bättre och bättre och på hösten var han nästan i klass med en Eto'o i normal form, efter jul var han sedan totalt oduglig, det var hopplöst att se honom. Sett över hela säsongen kan man inte se det som något annat än ett misslyckande.

Så som Zlatan spelade under våren är det ju jävligt ironiskt att man sålde Eto'o för att han "spred dålig stämning", var det nåt Eto'o gjorde så var det ju att alltid jobba stenhårt för laget, spred han dålig stämning så var det bland slöa spelare som inte tyckte om att lagkamrater ställde krav på dem. Zlatan däremot, vandrar runt en kortare sträcka än Valdes under nittio minuter, helt ointresserad av att ta till sig spelsystemet, dessutom har han sin sinnessjuka agent som han säger sig inte ha något ansvar för när han lipar till pressen så fort Zlatan inte behandlas som viktigare än laget.
Citera
2010-07-26, 16:09
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag diggar zlatan som fan men han gör sig inte rätt i barcelona, man sliter sig i håret mest varenda match när man ser hans tempo o jämför med övriga barcelona spelare, näe fri roll i serie A då är zlatan en av de bättre anfallarna...

Du får ta det lite lugnt med kraven du ställer, det är precis som du säger övriga Barcelona-spelare man jämför med, finns inte många lag med tuffare konkurrens, kanske något landslag. Man väljer själv vad man vill fokusera på och komma ihåg - synd att du inte verkar kunna uppskatta det han faktiskt gjort rätt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=VUMg9HdqhRA
Citera
2010-07-26, 16:21
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Du får ta det lite lugnt med kraven du ställer, det är precis som du säger övriga Barcelona-spelare man jämför med, finns inte många lag med tuffare konkurrens, kanske något landslag. Man väljer själv vad man vill fokusera på och komma ihåg - synd att du inte verkar kunna uppskatta det han faktiskt gjort rätt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=VUMg9HdqhRA

Zlatan är en typisk higlight-spelare, och Barcelona är ett typiskt lag som bygger sitt spel på ett helt annat sätt, de försöker ha ett eget spel, och då förstör hans statiska spelstil och hans taskiga spelförståelse (ja, även om han ibland hittar en del sjuka lösningar så behöver han oftast mycket mer tid än vad Xavi, Iniesta, eller ens Bojan, Pedro osv, behöver) mer än vad man tjänar på att han någon gång ibland dundrar in en frispark. I ett kontringslag kan man ta att han tappar bollen varannan gång ifall han gör ett mål till slut, men i Barcelona fungerar det inte alls lika bra.

Det var dessutom en väldigt dåligt vald compilation, mestadels var den ju inzoomad, och man fick aldrig någon överblick på situationerna. Man skulle lätt kunna fylla tio minuter med fina klipp från Zlatans säsong, men de flesta som följt matcherna och förstår sig på fotboll är överens om att han totalt sett långtifrån hållit måttet. Tänker man dessutom på att han var klubbens överlägset dyraste värvning någonsin så är det ju omöjligt att säga att hans säsong inte var ett misslyckande.
Senast redigerad av Smerch 2010-07-26 kl. 16:26.
Citera
2010-07-26, 16:39
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan är en typisk higlight-spelare, och Barcelona är ett typiskt lag som bygger sitt spel på ett helt annat sätt, de försöker ha ett eget spel, och då förstör hans statiska spelstil och hans taskiga spelförståelse (ja, även om han ibland hittar en del sjuka lösningar så behöver han oftast mycket mer tid än vad Xavi, Iniesta, eller ens Bojan, Pedro osv, behöver) mer än vad man tjänar på att han någon gång ibland dundrar in en frispark. I ett kontringslag kan man ta att han tappar bollen varannan gång ifall han gör ett mål till slut, men i Barcelona fungerar det inte alls lika bra.

Det var dessutom en väldigt dåligt vald compilation, mestadels var den ju inzoomad, och man fick aldrig någon överblick på situationerna.

Tack för att du än en gång visade min poäng, snudd på ofattbart hur ni hatare lyckas hitta något negativt i varje situation.

I övrigt håller jag med dig om att det finns andra spelare som kanske platsar bättre för Barcelonas ordinarie spelstil, men jag tycker inte det finns någon annan som på samma sätt ger Barcelona ytterliggare en dimension i sitt spel i och med sin tyngd och längd. Han kan bara genom att gå in och ställa sig i straffområdet dra på sig 2 försvarare och skapar ytor till de andra, sånt räknas det också även om man inte alltid lägger märke till det.
Citera
2010-07-26, 16:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Tack för att du än en gång visade min poäng, snudd på ofattbart hur ni hatare lyckas hitta något negativt i varje situation.

I övrigt håller jag med dig om att det finns andra spelare som kanske platsar bättre för Barcelonas ordinarie spelstil, men jag tycker inte det finns någon annan som på samma sätt ger Barcelona ytterliggare en dimension i sitt spel i och med sin tyngd och längd. Han kan bara genom att gå in och ställa sig i straffområdet dra på sig 2 försvarare och skapar ytor till de andra, sånt räknas det också även om man inte alltid lägger märke till det.

Sällan någon punktmarkerade Zlatan, mittbackarna spelade oftast zon precis som de gjorde när Bojan spelade, skillnaden var att Bojan löpte i ytorna och gav alternativ åt Xavi och de andra, det är inte som att Zlatan ska ge ytor åt dem att dribbla sig igenom, och lättaste sättet att skapa ytor på är att flytta på försvarare genom att löpa, Zlatan stod bara still.

Jag var positiv till värvningen, även om jag hellre velat ha kvar Eto'o. Jag hoppades att han skulle tillföra en dimension med sin styrka, kreativitet och oförutsägbarhet samtidigt som han skulle vara ödmjuk nog att anpassa sig till spelet och hota i djupet samtidigt som han alltid skulle göra sig tillgänglig på inlägg. Att han skull utveckla ett samarbete med Alves likt det Kanouté gjorde i Sevilla, samtidigt som han skulle hota i djupet likt Eto'o och hitta matchavgörande lösningar som Ronaldinho. Han är den enda spelaren som skulle kunna klara något sådant. På hösten började det se bra ut, men sedan blev det total katastrof, det blev ju en markant förbättring så fort Bojan kom in. Och det är Bojan, han kom inte för rekordpengar.
Citera
2010-07-29, 21:27
Medlem
LexLecters avatar
Zlatan stannar.

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=810811&sec=europe&cc=5739
Citera
2010-07-29, 21:51
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Zlatan stannar.

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=810811&sec=europe&cc=5739

Japp, nu är det bekräftat

Han har väl sagt sådär massvis av gånger, kommer det ett bra bud är jag säker på att Barcelona säljer, men kommer det inte är det ingen kris. Men Zlatan får då nog finna sig i att sitta på bänken för det mesta, till och med bland B-lagsspelarna idag stack hans dåliga bollbehandling och långsamhet ut.

Jag hoppas verkligen att han tar sig i kragen och börjar säsongen där han avslutade förra säsongen någon gång i höstas, för efter det har han varit pinsam att kolla på för det mesta.
Citera
2010-07-29, 23:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Japp, nu är det bekräftat

Han har väl sagt sådär massvis av gånger, kommer det ett bra bud är jag säker på att Barcelona säljer, men kommer det inte är det ingen kris. Men Zlatan får då nog finna sig i att sitta på bänken för det mesta, till och med bland B-lagsspelarna idag stack hans dåliga bollbehandling och långsamhet ut.

Jag hoppas verkligen att han tar sig i kragen och börjar säsongen där han avslutade förra säsongen någon gång i höstas, för efter det har han varit pinsam att kolla på för det mesta.
Är man verkligen pinsam om man spelar i Barcelona? Henke Larsson hade en betydligt mindre roll än Zlatan i Barcelona, men det glömmer man ofta. Visst, hans säsong var väl bara "sådär" om man ser på det med "Barcelona-mått" men att ändå vara ordinarie/nästan ordinarie i ett av världens bästa klubblag är inte kattskit enligt mig...
Citera
2010-07-29, 23:53
Medlem
Rörliga bilder på hur Zlatan attackeras i matchen i oslo

http://www.youtube.com/watch?v=xJ8Exopevaw
Citera
2010-07-30, 00:06
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Är man verkligen pinsam om man spelar i Barcelona? Henke Larsson hade en betydligt mindre roll än Zlatan i Barcelona, men det glömmer man ofta. Visst, hans säsong var väl bara "sådär" om man ser på det med "Barcelona-mått" men att ändå vara ordinarie/nästan ordinarie i ett av världens bästa klubblag är inte kattskit enligt mig...
Det finns en viss skillnad mellan Henrik Larsson och Zlatan i Barcelona. Larsson gick gratis medan Zlatan kostade rund 700 miljoner kronor. Dessutom lär ju Zlatan tjäna typ 5 gånger mer än vad Larsson tjänade. Det tillsammans med det faktum att Zlatan var en betydligt större stjärna och spelare vid tidpunkten för klubbytet än vad Larsson var medför att förväntningarna var skyhögt större på Zlatan och därmed besvikelsen när han inte levde upp till dessa under den senare delen av säsongen.
Citera
2010-07-30, 00:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Det finns en viss skillnad mellan Henrik Larsson och Zlatan i Barcelona. Larsson gick gratis medan Zlatan kostade rund 700 miljoner kronor. Dessutom lär ju Zlatan tjäna typ 5 gånger mer än vad Larsson tjänade. Det tillsammans med det faktum att Zlatan var en betydligt större stjärna och spelare vid tidpunkten för klubbytet än vad Larsson var medför att förväntningarna var skyhögt större på Zlatan och därmed besvikelsen när han inte levde upp till dessa under den senare delen av säsongen.
Så om man är en spelare som värderades till 700 miljoner är man pinsam?

Hade det varit bättre om han hade värderats till 70 miljoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in