2014-02-24, 17:12
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ok, jag far ratta mig. Han ar 33-procentig vad det galler strafflaggningar.
Tyvärr, men efter detta inlägget i landslagstråden efter Portugal matchen för några månader sedan har jag haft svårt att ta dig seriöst:
Citat:
En elva som skulle kunna slussas in i landslaget:

Sandqvist
C. Andersson - K. Svensson - Bjarsmyr - Stenman
Holmen -R. Lindgren - Djuric - A. Farnerud
P. Andersson
Avdic

Fredrik Stoor fortjanar en ny chans ocksa.

Förstår inte varför du nästan i helt fullständigt desperata försök, försöker få våran enda riktiga svenska stolthet inom fotboll att framstå som något så dåligt? Givetvis är det inte någon här som sitter och säger att Zlatan vid 24-års ålder var världens främsta straffskytt. Men under de senaste åren har han haft en helt sinnessjuk straff statistik. Vare sig du vill det eller inte.

Sen kan du hålla på och bjäbba om att Zlatan missade tre straffar för 7 år sedan. Men det viktiga här är att du fokuserar på en någorlunda tidsaktuell statistik.

Förövrigt kul att Zlatan/Källström hataren Smerch och Zlatan trollet Zaedrews då och då hälsar på i tråden. Alltid lika uppskattat.

Edit: 33%?! Du är alltså allvarlig med detta?
Senast redigerad av Mellbergan 2014-02-24 kl. 17:54.
Citera
2014-02-24, 21:36
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Tyvärr, men efter detta inlägget i landslagstråden efter Portugal matchen för några månader sedan har jag haft svårt att ta dig seriöst:

Förstår inte varför du nästan i helt fullständigt desperata försök, försöker få våran enda riktiga svenska stolthet inom fotboll att framstå som något så dåligt? Givetvis är det inte någon här som sitter och säger att Zlatan vid 24-års ålder var världens främsta straffskytt. Men under de senaste åren har han haft en helt sinnessjuk straff statistik. Vare sig du vill det eller inte.

Sen kan du hålla på och bjäbba om att Zlatan missade tre straffar för 7 år sedan. Men det viktiga här är att du fokuserar på en någorlunda tidsaktuell statistik.

Förövrigt kul att Zlatan/Källström hataren Smerch och Zlatan trollet Zaedrews då och då hälsar på i tråden. Alltid lika uppskattat.

Edit: 33%?! Du är alltså allvarlig med detta?
Jag forsoker inte Zlatan att framsta som dalig, jag sager bara att han inte ar sa pass makalos som ni sager. Han ar bra men har trots allt missat 4 straffar pa 18 manader. Hans straffmissar kom inte nar han var 24 utan nu pa senare ar.

Edit: Men ja, han satter val kanske 80 % av sina straffar. Det ar bra, men inte makalost. Le Tissier var makalos. Likasa Mendieta.
Citera
2014-02-24, 21:42
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Jag forsoker inte Zlatan att framsta som dalig, jag sager bara att han inte ar sa pass makalos som ni sager. Han ar bra men har trots allt missat 4 straffar pa 18 manader. Hans straffmissar kom inte nar han var 24 utan nu pa senare ar.

Edit: Men ja, han satter val kanske 80 % av sina straffar. Det ar bra, men inte makalost. Le Tissier var makalos. Likasa Mendieta.
80% stämmer inte. Du bara drar till med en siffra du tycker verkar bra. Zlatan har slagit en hel del straffar för Sveriges landslag med på senare år som du inte räknar med. Som även dem han har suttit. Dina 70%(eller 80%) statistik är helt åt helvete.

Med all respekt. Tycker du verkar vara en vettig skribent i övrigt! Men här är du ute och cyklar. Du bara kommer med påhittade siffror som helt saknar substans.
Senast redigerad av Mellbergan 2014-02-24 kl. 22:28.
Citera
2014-02-24, 21:59
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
80% stämmer inte. Du bara drar till med en siffra du tycker verkar bra. Zlatan har slagit en hel del straffar för Sveriges landslag med på senare år som du inte räknar med. Som även dem han har suttit, något som du givetvis inte räknar med. Dina 70%(eller 80%) statistik är helt åt helvete.

Med all respekt. Tycker du verkar vara en vettig skribent i övrigt! Men här är du ute och cyklar. Du bara kommer med påhittade siffror som helt saknar substans.
Ok, du har ratt, det ror sig nog snarare om uppemot 90 %. Tvivlar dock pa att det ror sig om mer an 90 %.

Zlatan ar en relativt bra och saker straffskytt, men det gar inte att snacka bort att han har missat minst 7 totalt, varav 4 de senaste 18 manaderna, och missat 67 % av alla sina straffar under strafflaggningar.

Det kanns som jag har upprepat mig alldeles for mycket nu sa jag valjer att lamna diskussionen, men ja, jag kan stracka mig till att han ar bra pa straffar. Jag gar dock inte med pa "makalos". Sana superlativ sparar jag for Le Tissier., Zidane, Shearer, Mendieta, och andra som bara missade i extremfall.
Citera
2014-02-24, 22:30
Medlem
junazs avatar
Citat:
Le Tissier satte 47 av 48 straffar.

Dar kan vi snacka makalos straffstatistik.
Ja, det är det jag menar. Men någon ansåg att det inte räknades eftersom det bara var i seriespel (nedre delen av PL).
Citera
2014-03-08, 19:29
Medlem
anteri17s avatar
Zlatan reggades bara för en assist idag på både ESPN och Whoscored... Konstigt.
Citera
2014-03-08, 23:38
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Zlatan reggades bara för en assist idag på både ESPN och Whoscored... Konstigt.
Ja, det är ju mycket märkligt. Solklar assist, nicken är ju perfekt och Lavezzi är den enda som har kontakt med bollen efteråt.
Citera
2014-03-09, 15:37
Medlem
Captain.Johanssons avatar
http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-khalilis-fantastiska-flipflap-fint---harmar-ronaldinho-och-zlatan/
Hur kan de få det där till att han härmar Zlatan, Ronaldinho ja men inte Zlatan... Briljant spelet av Z som vanligt igår, får hoppas ryggen hans fixar sig!
Citera
2014-03-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-khalilis-fantastiska-flipflap-fint---harmar-ronaldinho-och-zlatan/
Hur kan de få det där till att han härmar Zlatan, Ronaldinho ja men inte Zlatan... Briljant spelet av Z som vanligt igår, får hoppas ryggen hans fixar sig!

Zlatan har gjort det några ggr. Bland annat en i Ajax mot Liverpool tror jag. Då han i intervjun efteråt snackar om att han gick dit och sen dit och sen gick motståndaren och köpte korv. Tror jag.

Han har gjort den i landslaget också.
Citera
2014-03-09, 16:06
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Zlatan har gjort det några ggr. Bland annat en i Ajax mot Liverpool tror jag. Då han i intervjun efteråt snackar om att han gick dit och sen dit och sen gick motståndaren och köpte korv. Tror jag.

Han har gjort den i landslaget också.
Menar inte att Z inte gjort finten men det är helt klart Ronaldinho inspirerat enligt mig om du ser klippet
Citera
2014-03-09, 17:04
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Menar inte att Z inte gjort finten men det är helt klart Ronaldinho inspirerat enligt mig om du ser klippet

Ronaldinho? Snarare Ronaldo, den riktiga Ronaldo.
Citera
2014-03-09, 17:10
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Ronaldinho? Snarare Ronaldo, den riktiga Ronaldo.

Var det inte Rivelino som sägs ha infört den? I vilket fall har ju finten ett namn som det står där och även om Ronnie och Zlatan är de som är mest kända för att använda den på senare tid är det ju knappast som att man härmar någon. Ronaldo gjorde ju den också då och då ja, men den har väl nästan samma status som en tvåfotare eller cruyff nu för tiden, alla känner till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in